בצלם: חיילים תקפו קשישים בבתיהם במחנה הפליטים ג'נין באמצעות כלבים

חיילים תקפו קשישים ובני נוער בבתיהם במחנה הפליטים ג'נין באמצעות כלבים. כך עולה מדו"ח מיוחד שפרסם ארגון זכויות אדם בצלם. האשם סליט, גמלאי, אלמן בן 73 ואב לשבעה, סיפר בעדותו: "שהחיילים הגיעו, הייתי באמצע הכנות לתפילת השחרית.. הם פרצו את הדלת בכוח והרסו אותה. באותו רגע התנפל עליי כלב והפיל אותי על הרצפה, על הגב. לכלב היה מחסום על הפה, אבל הוא פצע אותי עם הציפורניים שלו בשתי הזרועות שלי והן התחילו לדמם. אז נכנסו לבית בערך עשרה חייליםההתנהגות של הצבא לא התאימה לבני אדם. זו התנהגות לא אנושית".

2018-06-23_182827

ביום שני 7 במאי לפנות בוקר, הגיעו חיילים עם כלבי תקיפה למחנה הפליטים ג'נין ונכנסו בכוח לשני בתים. החיילים העירו את כל יושביהם ותקפו באמצעות הכלבים ארבעה אנשים – בהם נער בן 14.

לדברי הארגון כניסות הצבא לבתי תושבים בגדה המערבית באישון לילה הפכו כבר מזמן לחלק מהשגרה האלימה של הכיבוש. במקרה הנוכחי החיילים אף צוידו בכלבים ותקפו באמצעותם את הדיירים ואף נהגו באדישות מופגנת ולא הגישו להם עזרה ראשונה. התנהלות זו אינה יוזמה פרטית של החיילים או של המפקדים בשטח, אלא חלק ממדיניות הצבא בגדה. בהתחשב בכך, ברור שגם הפעם איש לא יידרש לשלם מחיר כלשהו על שאירע במחנה הפליטים ג'נין לפני כחודש.

לדו״ח המלא:

https://www.btselem.org/hebrew/routine_founded_on_violence/20180613_soldiers_set_dogs_palestinians_in_jenin_refugee_camp