בצלם: גם אם הרשות מתנכלת לתושבי עזה אסור לישראל להתנער מאחריותה

ברצועת עזה מתחולל אסון הומניטרי שיש לו השלכות קשות וחמורות, לעיתים אף קטלניות, על כשני מיליון תושבים. ללא אספקה שוטפת של חשמל נפגעים כל תחומי החיים ומושבתות גם מערכות המים והביוב, הזורם ישירות לים. מציאות זו היא חלק ממדיניות המצור שישראל מטילה על הרצועה כבר עשר שנים, ואשר גוזרת על תושביה חיים בעוני מחפיר ובתנאים כמעט בלתי אנושיים שאין להם אח ורע בעולם המודרני. "למרות מציאות בלתי נסבלת זו, החליטה ממשלת ישראל לקבל את תכניתה האכזרית של הרשות הפלסטינית לצמצם עוד יותר את אספקת החשמל לרצועה. אם תיושם החלטה זו יתדרדר המצב ברצועה עוד, וספק אם ניתן יהיה להמשיך לחיות בה", נמסר מבצלם.

2017-06-14_195005

"אין מדובר באסון טבע או בגזירת גורל. לו זה היה המצב, סביר שישראל הייתה ממהרת להתגייס ולשגר משלחת הומניטארית. מדובר במציאות שיצרה ישראל, במו ידיה, באמצעות יישום של מדיניות אכזרית ומרושעת כבר עשר שנים. ישראל יכולה, וחייבת, לשנות מציאות זו", הדגישו בארגון זכויות אדם.

התארגנות פעילות ופעילי השלום בדרום, "קול אחר" מזמינה להפגין ביום שישי הקרוב, בשעה 12:00 בצומת יד מרדכי, עקב החלטת ממשלת ישראל לקצץ עוד את אספקת החשמל לעזה. הפעילים קראו "לא להחשכת עזה! לא לדרדור המצב הביטחוני! כן לחיים של כבוד ותקווה משני עברי הגבול!".

מ"קול אחר" נמסר כי כעת יש הפסקות חשמל של עד 22 שעות ביממה. "מעבר לפגיעה הקשה בכל תחומי החיים, כולל פגיעה בתשתיות המים והביוב, מצב זה גורם למקרי מוות רבים כתוצאה מהפגיעה בתפקוד בתי החולים וכתוצאה משריפות. אין, ולא יכולה להיות, שום הצדקה לענישה קולקטיבית כזו. זוהי מדיניות אכזרית ובלתי מוסרית".

לדברי "קול אחר", "זהו צעד שעלול לדרדר את אזורנו לעימות דמים נוסף. במציאות הנוכחית, ההתפרצות האלימה הבאה באזורנו הינה רק עניין של זמן וחיי כל תושבי האזור יהפכו שוב לסיוט". ועוד "ביום שישי הקרוב נקרא לממשלה לפעול באופן מיידי להקלה על התושבים בעזה ולפעול להשגת הסכם עם המנהיגות בעזה, אשר יביא לשקט מתמשך ותקווה לתושבי האזור משני צדי הגבול".

ההפגנה בצומת יד מרדכי, ביום שישי הקרוב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1529650270399636