בצומת יד מרדכי תתקיים עצרת לזכרה של החובשת הפלסטינית רזאן אל-נאז'ר

בצומת יד מרדכי תתקיים ביום שישי הקרוב (7 ביוני) בשעה 9:30 עצרת לזכרה של החובשת הפלסטינית רזאן אלנאז'ר. בעצרת יישאו דברים חבר הכנסת עופר כסיף (חד"ש), חבר הכנסת לשעבר מוסי רז (מרצ), פעילת חד"ש ד"ר יעלה רענן ואחרים. לפני שנה, ב-1 ביוני 2018, נורתה למוות חובשת הסהר האדום אלנאז'ר, בידי צלף צה"ל במהלך הפגנות השיבה בגדר.

2019-06-02_210529

החובשת הפלסטינית רזאן אלנאז'ר (צילום: אל אתיחאד)

מיד לאחר הדיווח על מותה בכלי התקשורת דובר צה"ל השחיר את פניה וטען שהיא "מחבלת" מאחר שזרקה רימון גז חזרה אל עבר החיילים. בסרטון ששוחרר על ידם מופיעה אישה רעולת פנים הבועטת רימון גז הצידה בכדי לנשום. אך בני משפחתה ראו את הסרטון והם סבורים שלא מדובר ברזאן. דובר צה"ל גם הוסיף חטא על פשע ומסר שרזאן אמרה שהיא "מגן אנושי למתפרעים". בסרטון שהם שחררו הם ערכו את מילותיה כדי שיתאימו לנרטיב השקרי שלהם. בסרטון המלא שאינו ערוך שומעים אותה בבירור אומרת "אני מגן אנושי לתינוקות ופצועים". מן התחקיר שפורסם ב"ניו יורק טיימס" עולה כי רזאן אלנאז'ר נפגעה מכדור שניתז אליה לאחר שנורה אל עבר קהל לא חמוש. יצוין ששבוע לפני מותה של רזאן נהרג חובש נוסף: מוסא אבו חסנין.

מדיניות הפתיחה באש בגדר מתירה לצה"ל לירות גם במפגינים שאינם מסכנים חיי אדם.
עד שלא תשתנה, חפים מפשע נוספים יפצעו, יסבלו מנכויות קשות או יהרגו. ארגוני זכויות אדם ישראלים עתרו לבג"ץ בדרישה לשנות את מדיניות הפתיחה באש אך בג"ץ דחה את העתירה.

פעילי שלום מסרו כי "לבקשת המשפחה, נתכנס לעצרת לזכרה. נבוא לדרוש צדק לה ולשאר ההרוגים והרוגות, הפצועים ובפצועות שאמורים להיות מוגנים ע"פ הדין הבינלאומי אך אינם.
עוד ייקוב הדין את ההר".

האירוע בפסייבוק:

https://he-il.facebook.com/events/382281699044820