בפעם השנייה אסרה ועדת האתיקה על ח"כ ג'בארין להשתתף בסמינר בחו"ל

בפעם השנייה בתוך חודשים ספורים החליטה ועדת האתיקה של הכנסת שלא לאשר לח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) להשתתף בסמינר של אגודת הידיעות צרפתפלסטין ((AFPS שיתקיים בסוף השבוע הקרוב בעיר ליון. זאת, בטענה שמדובר בהזמנה "במימון ארגון אנטי ישראלי המצוי ברשימת ארגוני החרם שגובשה במשרד לעניינים אסטרטגיים." יצוין שבסמינר הנערך מדי שנה עבור חברי הארגון הצרפתי משתתפים אורחים מישראל פעילים נגד הכיבוש יהודים וערבים.

2018-07-02_200616

מחאה נגד חומת ההפרדה בעיירה לאניון שבמערב צרפת (צילום: אגודת הידידות צרפתפלסטין)

מהוועדה נמסר כי המשרד לעניינים אסטרטגיים קיבל פנייה מהיועץ המשפטי של הכנסת, כדי לבחון את הבקשה ולהגיש המלצה. בחודש מארס סירבה ועדת האתיקה לאפשר לח"כ ג'בארין לטוס לחו"ל במימון הארגון האמריקאי "קול יהודי לשלום". גם במקרה ההוא ההליך היה דומה וחוות הדעת של השר לביטחון הפנים היוותה גורם מכריע בהחלטת הוועדה.

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר לערוץ 7 כי מדובר בסוג של יציאות שהכנסת אישרה בעבר, אך כעת נבחנים תחת זכוכית מגדלת. "הצלחנו למנוע את טיסתו של ח״כ יוסף ג'בארין מהרשימה המשותפת לחו״ל במימון ארגון הקורא לחרם באופן גלוי על מדינת ישראל". "אמשיך לפעול בכלים העומדים לרשותי כדי שבכנסת הבאה לא יהיו חברי כנסת שמזדהים ומשתפים פעולה עם אויבי המדינה", הוסיף ארדן.

כאמור, זו הפעם השנייה שבקשתו של ח"כ ג'בארין לנסוע לחו"ל אינה מאושרת בגלל הארגון המממן. ג'בארין הגיש עתירה באמצעות מרכז עדאלה נגד ההחלטה הראשונה של ועדת האתיקה למנוע ממנו לנסוע לארה״ב. יצוין שח"כ ג'בארין הוא דוקטור למשפטים ויו״ר הצוות ליחסים בינלאומיים ברשימה המשותפת.

ח"כ ג'בארין מסר בצהריים כי "החלטת ועדת האתיקה היא פגיעה קשה ומסוכנת בחופש הביטוי הפוליטי של חברי הכנסת וכן בחופש התנועה שלהם. הגבלות אלו הן מעין כלי שרת בידי ממשלת הימין ומכשיר להשתקת עמדות פוליטיות ביקורתיות של חברי הכנסת. לא אכנע לתכתיבים של ממשלת הימין הקיצוני". "די עם סתימת פיות אסע בכל מקרה לסמינר ואשמיע את דבריי", הדגיש ח"כ ג'בארין.