בפעם הרביעית: מפציצים אמריקאים חלפו בשמי ישראל בדרכם למפרץ הפרסי

שני מפציצי בי-52 אמריקניים חלפו הבוקר (חמישי) בשמי ישראל בדרכם למפרץ הפרסי. זו הפעם הרביעית שבה חולפים באישור ישראל מפציצים מסוג זה באזור בתקופה האחרונה. בפעמים הקודמות התייחסו דוברי ממשל טראמפ לטיסות ואמרו כי מדובר ב"מסר מרתיע ברור לטהרן".

נחיתת מפציץ על סיפונה של נושאת המטוסים נימיץ (צילום: חיל הים של ארה"ב)

יצוין שלאחר שר ההגנה האמריקאי בפועל, כריסטופר מילר, פקד על נושאת המטוסים נימיץ לעזוב את המזרח התיכון ולחזור לארה"ב, הפנטגון דיווח כי השר החליט השבוע לבטל את הפקודה ולהשאיר את ספינות המלחמה ובהם נושאת המטוסים באזור. "בעקבות האיומים האחרונים של בכירים באיראן נגד הנשיא טראמפ וארה"ב, הוראתי לנימיץ לעצור את חזרתה ולפרוס מחדש", נמסר מטעמו של שר ההגנה בפועל. גם ישראל הצטרפה למאמץ המלחמתי האמריקאי ושיגרה צוללת למפרץ הפרסי בדרך תעלת סואץ תוך הסכמה של המשטר המצרי.

מתוך כך, סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה סאנא דיווחה אמש על תקיפה ישראלית נוספת באזור דמשק. הדי פיצוצים נשמעו באזור דרום הבירה. לפי דיווחים לא רשמיים, בתקיפה נהרגו שלושה ועוד 11 נפצעו. תקיפות אירעו גם נגד יעדים בגולן, באזור קונייטרה, שם למעשה הייתה עיקר התקיפה. מדובר בתקיפה חריגה, גם עקב הפריסה הגאוגרפית של המטרות בחזית ובעומק הסורי.

עוד בנושא, בעמוד השער של גיליון השבוע של "זו הדרך":

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2021/01/G01_2021.pdf