בפסטיבל סולידריות הקרוב: סרט גנוז על מופע יש גבול באכזיב ב-1983

לפני מספר חודשים נמצא סרט גנוז "יש גבולסטוק" (על משקל וודסטוק) של אלי שריד המתאר מחאתם הפוליטית של כמה מאושיות התרבות של ישראל נגד מלחמת לבנון הראשונה בשנת 1983 בפארק אכזיב. את המופע ארגנה תנועת הסרבנים "יש גבול" שהוקמה בשנת 1982 ופעלו בה מאות קצינים וחיילים מילואים שסירבו להילחם בלבנון.

השתתפו במופע בהתנדבות, בין היתר: חווה אלברשטיין, דיוויד ברוזה, בנזין, מיקי גבריאלוב, יונתן גפן, שלמה גרוניך, שלום חנוך, דני ליטני, דני רובס, מע"צ, שמוליק קראוס ואחרים. הזמרים התגייסו למחאה, נשאו נאומים נוקבים נגד ממשלת הימין בראשות מנחם בגין וקראו להחזיר את החיילים הביתה.

"אנחנו שולחים מכאן ביוזמתנו, האומנים שמופיעים כאן הערב, את זעקותינו, כאבינו ושאט נפשנו מהרצח והטבח בהרי השוף. אין בעינינו טבח טוב או טבח רע ולמוות לא תהייה ממשלה, אפילו לא ממשלת אחדות לאומית", אמר גפן בפני קהל של עשרים אלף איש שמחאו לו כפיים.

2018-03-31_170546

הכרזה של הפסטיבל שנערך ב-28 בספטמבר 1983 באכזיב (ארכיון מק"י)

הסרט המלא יוקרן לראשונה בפסטיבל סולידריות לקולנוע וזכויות אדם השישי במספרו שיתקיים בסינמטק תל אביב בין ה-26 לאפריל עד ה-1 למאי. במהלך הפסטיבל יוקרנו סרטים תיעודיים ועלילתיים העוסקים בזכויות אדם ובמאבקים חברתיים ופוליטיים ברחבי העולם. מלבד "יש גבולסטוק" יוקרנו גם "חמורים מתים לא מפחדים מצבועים" העוסק בהשלכות הגלובליזציה על אתיופיה, "68 ימים ב-69 דקות" על מסעם של הפליטים הסורים לשוודיה מנקודת מבטה של ילדה בת שלוש, "שותפים לפשע" על ההשלכות הבריאותיות על העובדים במפעלי האלקטרוניקה בסין ועוד.

לאתר הפסטיבל:

https://www.solidaritytlv.org

לרשימת הסרטים המלאה שיוקרנו בפסטיבל:

https://www.solidaritytlv.org/solidaritfilms