בעת משבר הקורונה נמשכות התקפות המתנחלים: עשרות עצי זית נכרתו בסמוך לשכם

33 עצי זית נכרתו במטע באזור הכפר אסאוויה שבסמוך לשכם בשטחים הפלסטינים הכבושים, בהם עצים עתיקים. רסאן דאגלס, האחראי על תיק ההתנחלויות ברשות הפלסטינית, אמר אתמול לסוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא כי "המתנחלים ממשיכים בשגרת התוקפנות שלהם, והצבא כהרגלו מעלים עין".

בפינה העליונה של הצילום, מעל חלקת האדמה שבה מוטלים העצים הכרותים, ניתן לראות מאחז ארעי של מתנחלים התפשטות מתוך מאחז רחלים הסמוך (צילום: מועצת אסאוויה)

דאגלס כי המטע ממוקם מצפונית לאסאוויה, והוסיף כי "מזה כשנתיים מונעים מבעלי המטעים להגיע למקום. זו לא הפעם הראשונה שזה קורה. אנחנו יודעים שיש תוכנית להקים במקום מתחם או תחנת הסעות ולכן כל הזמן מתרחשת פגיעה ברכוש". יצוין שהדיווח מצטרף לעשרות דיווחים על אלימות מתנחלים גוברת שתיעדנו בשבועות האחרונים בהם הם מתמודדים עם משבר הקורונה, אלימות שכוללת פגיעות ברכוש לצד תקיפות פיזיות של חקלאים פלסטינים.

ליאור עמיחי, מנכ"ל יש דין מסר אמש כי: "בזמן עונת החריש, אנחנו עדים לדיווחים רבים של חקלאים פלסטינים על הרס, פגיעה והשחתה של עצי זית בחלקות הפרטיות שלהם ברחבי הגדה. חקלאים רבים, המנועים מלהגיע לאדמות שלהם לאורך כל השנה ושמגיעים רק כעת בתיאום מול הצבא, נחשפים לפגיעה החמורה שנעשתה בשטח הפרטי שלהם. עצימת העין, שלא לומר קריצת העין, של הרשויות הישראליות היא שמאפשרת לפורעים לפגוע שוב ושוב בפלסטינים וברכושם".