בערערה שוטרים שלפו נשק חם נגד מפגינים שמחו נגד הריסת בית

שוטרים ניסו למנוע הפגנה של תושבי ערערה ושל יישובי הסביבה, אתמול (שבת), במחאה על הריסת בית ביישוב. כמו כן, שוטרים כיוונו נשק אוטומטי נגד המפגינים ועצרו שני משתתפי המחאה שנערכה בכניסה למועצה המקומית שבוואדי עארה.

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש), שלקח חלק במחאה יחד עם חברי כנסת נוספים, מסר ש"במהלך ההפגנה בערערה כוחות המשטרה התנפלו על המפגינים וניסו לדכא את מחאתנו הלגיטימית". "מדיניות הריסת הבתים והאלימות המשטרתית הן שתי פנים לאותו מטבע: מדיניות ההפליה והגזענות כלפי האזרחים הערבים שמאיימת על הביטחון האישי של כל אזרח ערבי בכל מישורי החיים. לא ניתן לכוחות הדיכוי והקיפוח לנצח. נמשיך במאבקנו הצודק למען שוויון, הוגנות וביטחון אישי", הדגיש.

שוטר מניף רובה אם-16 טעון לעבר מפגינים, אתמול, בכניסה לערערה (צילום: אתר פאנט)

יצוין שעשרה מתושבי ערערה נפצעו ביום רביעי בעימותים עם כוחות המשטרה בעת הריסת ביתה של משפחת מרזוק, "בשל בנייה ללא היתר". שלושה בני אדם שהתנגדו להריסת המבנה, בהם בנו של בעל הבית, נעצרו "בחשד לתקיפת שוטרים והפרעה לסדר". כ-200 שוטרים נכנסו לכפר בסמוך לשעה 3:00 בבוקר, וסיימו להרוס את המבנה בסביבות השעה 7:00. בעקבות הרס הבית, המועצה המקומית ערערה הושבתה והתכנסה לישיבת חירום בה הוחלט על ההפגנה שנערכה אתמול, בשיתוף עם ועדת המעקב העליונה ועם והוועדה העממית המקומית.