בעקבות רשומה שפרסם: סגן ראש העיר חיפה התנצל בפני יו"ר חד"ש במועצה

סגן ראש העיר חיפה, דוד עציוני, התנצל היום (שני) בפני יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר, רג'א זעאתרה בעקבות רשומה (פוסט) שפרסם בדף הפייסבוק. השניים הגיעו לפשרה בתביעה שהגיש זעאתרה נגד עציוני.

רג'א זעאתרה (צילום מסך)

בחודש מאי הגיש זעאתרה לבית המשפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד אמיר פאח'ורי תביעת לשון הרע נגד עציוני בשל פוסט שפרסם סגן ראש העיר בעקבות פוסט של יו"ר חד"ש שנשא את הכותרת "לשחרר את השואה מציפורני הציונות". הפוסט של זעאתרה עורר סערה, ובתגובה שלח עציוני מכתב לשר הפנים אריה דרעי שיפעל להפסקת כהונתו של זעאתרה כחבר מועצה וכחבר קואליציה, ומכתב נוסף גם לראש הממשלה בנימין נתניהו שבו הוא קרא לו "להפעיל את כל כובד משקלך על מנת לא לתת במה לאיש כזה לכהן בתפקיד חבר מועצה במדינת ישראל", תוך הבאת ציטוטים לכאורה מהפוסט של זעאתרה.

זעאתרה טען כי הציטוטים שיוחסו לו על ידי עציוני אינם נכונים, ולאחר שהניסיונות להגיע להבנות מחוץ לבית המשפט לא צלחו, הגיש זעאתרה נגד עציוני תביעת לשון הרע, שבה הוא דרש פיצוי בסך של 75 אלף שקל וביקש מבית המשפט "להורות ו/או לחייב את הנתבע לפרסם בכותרת מתאימה, במקום, במידה, בהבלטה ובדרך שבה פורסמה לשון הרע הכחשה של הפרסום נשוא תובענה זו, ומעל לכלהתנצלות בפני התובע".

הבוקר הגיעו הצדדים לפשרה שקיבלה תוקף של פסק דין, ולפיה "הנתבע יפרסם בחשבון הפייסבוק שלו, עד 1 בינואר 2020, התנצלות שנוסחה הוא 'ביום 2 במאי 2019 פרסמתי דברים בקשר למאמר שפורסם, מהם נפגע יו"ר סיעת חדש במועצת העיר מר רג'א זעאתרה. חלק מהפרסום הנ"ל התבסס על טעות, ומשכך הריני לחזור בי ממנו באופן מלא, להתנצל על טעות זאת בפני מר זעאתרה ולהדגיש כי לא היתה לי כל כוונה לפגוע בו ו/או בציבור שהוא מייצג". זעאתרה מסר למקומון "כלבו": "בלהט הוויכוח הפוליטי אנשים עושים טעויות. במקרה זה אני בהחלט מעריך את זה שחברי עציוני השכיל להודות בטעותו ולהכות על חטא. לכן גם מצאתי לנכון לקבל את התנצלותו הכנה. מעל הכל ולפני הכל, חשוב שבחיפה נמשיך לנהל שיח מכבד ומכובד, במיוחד על ידי שליחי ציבור".