בעקבות רצח של עובר אורח בנצרת: ח"כ עודה יקים שדולה למאבק באלימות

בעקבות הרצח אתמול (שני) של תושב נצרת, תאופיק זהר, הודיע יו"ר סיעת חד"שתע"ל, ח"כ איימן עודהכי בכוונתו להקים שדולה פרלמנטרית למאבק באלימות ובפשיעה בחברה הערבית. עודה מסר: "היום התבשרנו שוב על רצח נורא בנצרת, של נגן העוד תאופיק זהר, שמצטרף לעוד עשרות מקרי רצח ואלימות מדי שנה, אלימות שהולכת וגואה בחברה הערבית והפכה כבר מזמן למצב חירום. התמודדות עם האלימות דורשת משאבים רבים, אבל בראש ובראשונה שינוי בתפיסת העולם של הממשלה ביחס לחברה הערבית, שרואה ביישוביה חצר אחורית".

2019-05-07_195030

תאופיק זהר שנרצח אמש בנצרת (צילום: אל אתיחאד)

עוד אמר: "אוזלת היד של המשטרה בטיפול בכנופיות הפשע, אי פיענוח וחוסר הגיבוי של משרדי הממשלה כל אלו מחייבים מאבק עיקש ותוכנית ייחודית ומתוקצבת למיגור האלימות. לאשה מטירה מגיע ביטחון בדיוק כמו לאשה מתל אביב, וכך גם לנער מטייבה, שלא צריך לפחד ללכת ברחוב, ולילד מרמלה שצריך מסגרת אחר הצהריים. זהו מאבק על שוויון ועל הזכות שלנו לחיים בביטחון".

זהר נרצח כשנקלע בטעות לירי לעבר מאפייה בנצרת. הוא נפגע תחילה באורח אנוש ומת מפצעיו בבית החולים. אדם נוסף, בשנות ה-50 לחייונפצע באורח קל מהירי. הנרצח היה אמן ונגן עוּד מוכר בנצרת, היה אב לשני בנים ובת וסב לנכדים.