בעקבות ריבוי מקרי אלימות: העובדים הסוציאליים הפסיקו את קבלת הקהל; יפגינו בת"א ובי-ם

איגוד העובדים הסוציאליים הודיע אמש (מוצ"ש) כי החל מהבוקר חבריו לא יקבלו קהל ברחבי הארץ וזאת בשל העלייה הדרמטית במקרי התקיפות האלימות נגדם. יו"ר איגוד העו"סים, ענבל חרמוני, אמרה: "לא נשלח את העובדים הסוציאליים למותם דורשים ששרי הרווחה והאוצר יתערבו במצב החירום". העובדים הסוציאליים מתכננים להפגין מחר בשעות הבוקר בתלאביב ובירושלים.

2018-11-11_201620

העובדת הסוציאלית שהותקפה (צילום: איגוד העובדים הסוציאליים)

באחד המקרים, שאירע ביום חמישי, עובדת סוציאלית במחלקה לשירותים חברתיים של המועצה המקומית בית דגן הותקפה על ידי אישה, שבתה נלקחה ממנה בשל בעיות נפשיות מהן היא סובלת. התוקפת ניפצה בפטיש את שמשת המכונית של העובדת בזמן שהיא ישבה בתוכו וניסתה לחנוק אותה. העובדת נפגעה קלות משברי הזכוכית המנופצת, אך הצליחה להימלט. המשטרה עצרה את התוקפת ומעצרה הוארך בשלושה ימים.

חרמוני הדגישה: "אנו דורשים משר העבודה והרווחה חיים כץ ומשר האוצר משה כחלון למצוא פתרון מיידי למגפת האלימות נגד עובדות ועובדים סוציאליים ברחבי הארץ. לא תהיה יותר קבלת קהל במחלקות לשירותים חברתיים עד למציאת פתרון לביטחון העובדים ולטיפול בתנאי העבודה הירודים והמחסור בתקינה". "דמנו אינו הפקר", הוסיפה חרמוני. "חובתה של המדינה, ששלחה אותנו להגן ולטפל באוכלוסייה, להגן עלינו, ובמידה והיא אינה מסוגלת לעשות זאת, אנחנו לא נקבל יותר קהל".