בעקבות פעילות חד"ש במועצת העיר חיפה: גן הילדים חדש לעמותת חיואר לחינוך אלטרנטיבי

ועדת ההקצאות של עיריית חיפה אישרה השבוע הקצאה לגן ילדים עבור עמותת חיואר לחינוך אלטרנטיבי. בהתאם למטרת ההקצאה יוקם גן ילדים ברחוב הירוק (אבן אלמוקפע) בשכונת עבאס. עמותת חיואר מפעילה בית ספר יסודי ושלוש כיתות גן וצרכיה הולכים וגדלים. כעת רשומים לשנת הלימודים תשפ"א 66 ילדים לגנים לגילאי 5-3 בשלוש כיתות. בנכס המוצע תוכל העמותה לקבל מענה עבור שתי כיתות קטנות (של 24 ושל 18 ילדים). כמו כן, מיקומם של גני הילדים בשכונת עבאס מתאים לאוכלוסייה הערבית שמתגוררת בשכונה ומשרת אותה בקרבת הבית.

היכל עיריית חיפה מואר באדום, ב-25 בנובמבר האחרון, לציון יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים (צילום: עיריית חיפה)

חיואר הוקם כבית ספר דמוקרטי אלטרנטיבי על ידי הורים. בתחילה התנגדה העירייה להקמתו ואף הוגשו כמה כתבי אישום פליליים נגד הורים מכיוון שבית הספר לא היה מוכר. כעת, בשל הדרישה למספר רב יותר של גנים, הגישה העמותה בקשת הקצאה, וזו אושרה.

מעמותת חיואר נמסר: "אנו מודים לכל מי שתמך בנו – להורים, לפעילים ובמיוחד לחברת מועצת העיר שהירה שלבי שליוותה אותנו מול העירייה ואגף הנכסים. נמשיך לעבוד על השגת מבנה מתאים אשר עונה על צורכיהם של בית הספר וגני הילדים, ועל שאיפותינו לעתיד המרחב החינוכי שאנו שואפים להקים עבור ילדינו". חברת המועצה שלבי, מסיעת חד"ש מסרה למקומון "כלבו" שזה הישג חשוב "לא רק לעמותה ולמיזם החינוכי החשוב הזה אלא גם לציבור הערבי כולו שסובל ממחסור במסגרות חינוך לגיל הרך. סיעת חד"ש תמשיך לפעול למען מימוש זכויותיו של הציבור הערבי בכל התחומים".