בעקבות פעילותו של ח"כ ג'בארין: תחנת 'היבדק וסע' של מד"א נפתחה בערערה

תחנת "היבדק וסע" של מד"א לבדיקת נגיף הקורונה נפתחה היום (שני) בצהריים בערערה שבוואדי עארה. זאת על רקע הביקורת שנמתחה על ידי חברי הכנסת של חד"ש שברשימה המשותפת על מיעוט הבדיקות בחברה הערבית ומיקום של מוקדי התחנות בערים הגדולות המרוחקות מהיישובים הערביים. מחר תמשיך ניידת זו בבדיקות בערערה וניידת שנייה תפעל ליום אחד בטמרה.

יצוין שח"כ יוסף ג'בארין פנה לפני כעשרה ימים למנכ"ל מד"א ולשר הבריאות ודרש הקמת מתחם "היבדק וסע" גם ביישוב ערבי גדול. כמו כן, הוא דרש הנגשה של כל שירותי ופרסומי מד"א בשפה הערבית. ג'בארין מסר אז: "זו עדות נוספת לכך שגם הזכות לבריאות בישראל איננה שוויונית, וכי גם בצל משבר בריאות גלובלי האזרחים הערבים אינם זוכים להתייחסות שוויונית. לא ייתכן שמד"א לא תיכנס ליישובים הערביים, כאילו מדובר באקסטריטוריה, ושהאזרחים הערבים יעמדו בסכנת הידבקות והדבקה בנגיף הקורונה בגלל הפלייה מערכתית. פניתי לשר הבריאות ולמנכ"ל מד"א כדי שהמחדל הזה ייפסק מיידית".

כמו כן, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) מסיירת בימים האחרונים בשלושת בתי החולים בנצרת הצרפתי, האנגלי והאיטלקי, בליווי חברי מוצעת העיר של סיעת חד"ש, מוסעב דוח'אן, אוסאמה כראם ובילאל שהואן.

לדבריה "בבתי החולים ישנם צוותים ורופאים מקצועיים ומוסמכים שעושים את כל ומירב המאמצים להיות ערוכים לחלוטין לכל התרחישים. עם זאת, מוכרחים להבטיח במהרה את צרכי בתי החולים בטווח הקצר והארוך כדי לעשות את העבודה הנדרשת ולהתגבר על התקופה הקשה שעוברת עלינו."

ח"כ עאידה תומאסלימאן בעת ביקורה בבתי החולים בנצרת, השבוע (צילום: זו הדרך)

עוד היא מסרה ש"מחובתנו כנציגי ציבור להפעיל לחץ גדול על המשרדים להבטיח את צרכי החברה שלנו בשלב זה. נושא זה יהיה בראש סדר העדיפויות בעבודתי בשבוע הבא, כדי להבטיח את הכלים והצרכים האלה עכשיו ולהכין את החברה הערבית לימים הבאים".