בעקבות פניית הרשימה המשותפת: פייסבוק השעתה פעילות של קמפיין הליכוד בגלל גזענות

בעקבות פניה של הרשימה המשותפת הנהלת פייסבוק הודיעה היום (חמישי) כי השעתה ל-24 שעות את המנגנון האוטומטי לשליחת ההודעות מטעם הליכוד, לאחר שנשלחו הודעות מהחשבון של ראש הממשלה בנימין נתניהו שבהן נכתב כי "הערבים רוצים להשמיד את כולנו – נשים, ילדים וגברים. "אתמול פנינו ישירות לפייסבוק ודרשנו שיפסיקו לתת במה להסתה המסוכנת של נתניהו והיום אנחנו רואים את התוצאות. ניצחנו את פרוייקט המצלמות וננצח גם את ההסתה. זאת השפעה", כך מסר יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש).

נתניהו והפייסבוק לא עוד (צילום: לע"מ)

"לאחר שבחנו את פעילות הבוט בשימוש קמפיין הליכוד, מצאנו הפרה של המדיניות שלנו בכל הנוגע לדיבור שנאה", הודיעה הרשת החברתית. "כמו כן, מצאנו שהבוט עשה שימוש לרעה בפלטפורמה על ידי יצירת קשר עם אנשים מחוץ לתקופת הזמן המותרת. בעקבות כך, השעינו את פעילות הבוט למשך 24 שעות. במידה שיהיו הפרות נוספות של המדיניות שלנו, אנו ננקוט בפעולה המתאימה".

בעקבות מסרי הסתה, כינה אתמול יו"ר הרשימה המשותפת את נתניהו "פסיכופט" והוסיף כי "מוכרחים לפעול מיד ולשים סוף להסתה הגזענית והמסוכנת של נתניהו נגד האוכלוסייה הערבית". עוד כתב עודה כי לנתניהו אין קווים אדומים "והוא רוצה לראות דם. העבריין הבזוי הזה ימשיך להתיר את דמנו כל עוד הוא מאמין שזה יסייע לו להימלט מהכלא". ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת הוסיף: "נתניהו חצה סופית את קו השפיות. אמירה נאצית בוטה ומפורשת כזו צריכה לזעזע ולהחריד כל אדם, מימין ומשמאל. אפילו אם המלים פורסמו בטעות, רוח המפקד ברורה, וראו התבטאותו של ח"כ זוהר על 'הגזע היהודי' ביום שני האחרון".

גם הסניף הישראלי של תנועת אמנסטי סבורה כי ההודעה שנשלחה מעמוד הפייסבוק של ראש הממשלה היא עבירה על חוק העונשין הישראלי נגד הסתה לגזענות ולאלימות. "ההודעה מהווה גזענות והסתה נגד אוכלוסייה שלמה במדינה, כמו גם הסתה לאלימות.
הודעה זו מבית היוצר של ראש ממשלה מכהן היא בעצם שילוב של גזענות, דהלגיטימציה לבני אדם, הפחדה והסתה. לא ניתן לזה להמשיך לקרות ולא נעבור על זה בשתיקה", נמסר.