בעקבות עתירה: העירייה התחייבה לפתור את בעיית הצפיפות בתיכון י"ב ביפו

בית המשפט המחוזי בתל אביב דן בשבוע שעבר בעתירת עדאלה, בשם ועד הורי התלמידים של תיכון עירוני י"ב, נגד עיריית תל אביב ומשרד החינוך. בעתירה נדרש כי האגף החדש שנבנה סמוך לבית הספר התיכון העירוני י"ב הקיים, יסופח לבית הספר, על מנת לפתור את בעיית הצפיפות של התלמידים. רק בעקבות הגשת העתירה, הודיעה עיריית תל אביב ומשרד החינוך לבית המשפט כי הם מתכוונים להקים בית ספר תיכון רגיל ולא בית ספר מדעים כפי שהודיעו להורים בתחילת חודש ינואר 2017.

2017-06-19_202619

במהלך הדיון התחייבה העירייה להקצות 11 כיתות מבית הספר העירוני לבית הספר החדש, וזאת על מנת לפתור את בעיית הצפיפות בתיכון עירוני י"ב ביפו. בנוסף, התחייבה העירייה כי אולם הספורט יוחזר לייעודו המקורי (לאחר שהוסב לכיתות לימוד), תיפתח מעבדה לתלמידי בית הספר, לא יתקיימו לימודים במקלטים ובית הספר יעבור שיפוץ נוסף לרווחת התלמידים. הצדדים בדיון – ועד ההורים, העירייה ומשרד החינוך– הודיעו בדיון כי בכוונתם להמשיך בהידברות על מנת לפתור את הסוגיות השונות בעניין תנאי הלימודים בבית הספר.

יו"ר ועד ההורים, ג'יהאן חדאד, מסרה כי "אנחנו כוועד הורים של בית הספר רואים בהוראת בית המשפט להמשיך את המשא והמתן עם הגורמים הרשמיים התפתחות חיובית בפני עצמה, גם אם היא עונה רק על חלק מהדרישות שלנו כוועד הורים. הגענו למצב שאנחנו יכולים לעמוד אל מול קהילת בית הספר ולהבטיח לתלמידים שילמדו בתנאים ובאווירה טובה עם תחילת שנת הלימודים הבאה. יחד עם זאת אנחנו נמשיך את המגעים שלנו עם הגורמים הרלוונטיים על מנת לקדם את רווחת התלמידים".