בעקבות עיצומי העובדים: הנהלת פז מאיימת להשבית את בתי הזיקוק באשדוד

"לעובדים שלום. לצערנו, על פי הנחיית ועד העובדים, החל מאתמול ננקטת שביתה גורפת בכל פעולות הייצור של המפעל. ברצוננו להתריע בפניכם כי אם צעד זה יימשך ופעולות הייצור לא יחודשו, הרי שכבר ביום ראשון הקרוב, כאשר יסתיימו העבודות האחרונות של השיפוץ, לא תהיה כל פעילות במפעל. במצב כזה, של שביתה מלאה, שבו המפעל אינו יכול לתפקד כבית זיקוק יצרני, מרביתכם לא תשובצו לעבודה ולא תקבלו שכר. מדובר בנזק קשה לחברה ולכם". במילים אלה מאיימת הנהלת חברת פז על מאות עובדיה בעקבות צעדים ארגוניים שננקטו בשבוע האחרון על פי החלטת הוועד. המסר נשלח לכ-400 העובדים באמצעות הדואר האלקטרוני.

2017-06-10_171620

בתחילת השבוע מסר  יו"ר ועד העובדים, שלווה אליקשווילי, כי העובדים דורשים לפצות אותם על פגיעה של 30% בממוצע בתנאים שספגו ב-2011. העובדים טענו השבוע כי עצירת הייצור מסבה לבית הזיקוק נזק של 1.5 מיליון שקל ביום, ולכן התעקשות ההנהלה על עמדתה אינה רציונלית, אלא אם כן מטרת ההנהלה היא לפגוע בכוחם של העובדים.

עלפי דוח הרבעון הראשון של פז ל-2017, מכירות בית הזיקוק ברבעון היו 2 מיליארד שקל, עלייה חדה לעומת 1.42 מיליארד שקל ברבעון המקביל, בשל עלייה במחיר מוצרי הנפט. הרווח התפעולי המדווח של בית הזיקוק ברבעון הראשון היה 159 מיליון שקל, בעוד בכל 2016 נרשם רווח נקי מתואם של 127 מיליון שקל.