בעקבות משבר הקורונה: עובדי מוסדות חינוך ותרבות של עיריית ת"א-יפו מתאגדים

עובדי מוסדות חינוך ותרבות של עיריית תל אביב- יפו, החליטו שהגיעה העת להתאגד והתארגנות במסגרת ארגון כוח לעובדים כוללת את כל המגזרים: עובדי חוזה ושעתיים, מדריכים ומורים, רכזים ועובדי מנהלה, ניקיון, מדריכי נוער, תחזוקה, מטה ועוד. יצוין שעובדי העירייה חברי באחד מארגוני העובדים הוותיקים ברשויות המקומיות ובארגון זה צמח יו"ר ההסתדרות דהיום, ארנון בר-דוד שבראשו עמד במשך שנים רבות. יחד עם זאת, עובדי מוסדות התרבות והחינוך הועסקו במשך עשרות שנים באמצעות חוזים אישיים מקפחים.

פעילי ההתארגנות מסרו "משבר הקורונה הוכיח לנו שעובדי ועובדות מוסדות חינוך ותרבות הם האחרונים בשרשרת המזון בחברה. מיד עם תחילת המשבר הוצאו אלפים מאיתנו לחל"ת, ללא כל שקיפות בנוגע לצורך הכלכלי בכך, ובניגוד להסכמים מקבילים בשירות הציבורי. חלקנו אף נדרשנו, באופן בלתי חוקי, לעבוד בתקופת החל"ת במסווה של 'התנדבות'". ועוד הדגישו שכל עובדות ועובדי המוסדות יודעים שהם בדרג שני בחשיבותו – מבחינת תנאים יחס והגנה תעסוקתית, אחרי עובדי העירייה. הגיע הזמן לומר: אנחנו מתפעלים את המרכזים, את המועדונים ואת השירותים השונים של העירייה; אנחנו שומרים את הקשר עם הקהילה – אנחנו לא עובדי סוג ב'".

הוועד הזמני פועל כעת לחתימה על הסכם קיבוצי ובו מספר דרישות: ביטחון תעסוקתי –  מנגנון המונע פיטורים שרירותיים ומסדיר הליך הדרגתי בפיטורים; משכורות ראויות ואופקי קידום – צבירת ותק ושיפור השכר לאורך השנים; זכויות סוציאליות ותנאים – קרן השתלמות, תשלום מחלה מהיום הראשון גם לעובדים ולעובדות השעתיים והמשך הרצף התעסוקתי – תשלום עבור חודשים יולי אוגוסט למדריכי ומדריכות החוגים.

הפעילים הדגישו שיש לצורך לגייס חברים חדשים להתאגדות "עכשיו כשעתידנו התעסוקתי לא ידוע: מי יחזור לעבודה ומתי, זה הזמן להקים איגוד חזק שיגן על הזכויות שלנו, מהן מתעלמים כבר שנים רבות. התארגנות עובדים היא הדרך האפקטיבית ביותר לשיפור תנאי ההעסקה במקום העבודה. התאגדות עובדים מחזקת את העובדים ביכולתם לדרוש שיפור תנאים. מלבד הסכם קיבוצי, במקומות עבודה רבים בישראל מופרות זכויותיהם של העובדים. רק התאגדות עובדים מאפשרת אכיפה אפקטיבית ושמירה על זכויות עובדים. יחד נהיה כוח שלא ניתן יהיה להתעלם ממנו". יצוין שאתמול (שלישי) נשלח מכתב להנהלת מוסדות חינוך בתל אביב ובו הודעה על התארגנות עובדות ועובדי מוסדות במסגרת  כוח לעובדים עם שמות העובדות והעובדים מובילות ומובילי המהלך.

 

המעוניינות והמעוניינים להצטרף להתאגדות בחדשה יכולים לפנות:
https://join.workers.org.il/mosdot