בעקבות התקדמות במו"מ בוטלו השביתות בתחבורה הציבורית ובתכנית שלבים

איגוד נהגי התחבורה בכוח לעובדים הודיע אמש (רביעי) כי השביתה שתוכננה להיום תבוטל בחברות אגד תעבורה וסופרבוס. זאת, לאחר משא ומתן מוצלח שנערך מול הנהלות החברות ובו הוסכם כי שכר הנהגים יגדל ל-43 שקל לשעה לפחות ולא יאוחר מחודש אוגוסט.

עוד הוסכם כי חברת אגד תעבורה תכיר בוותק הענפי של הנהגים במסגרת קרן ההשתלמות של העובדים. בנוסף, יפעלו הנהלות החברות יחד עם איגוד הנהגים בכוח לעובדים להכרת המדינה במקצוע נהג האוטובוס.

2018-06-21_211938

נהג אגד תעבורה: "לא שווים פחות" (צילום: כוח לעובדים)

 

עוד נקבע, כי חברת אגד תעבורה תכיר בוותק הענפי של הנהגים במסגרת קרן ההשתלמות של העובדים. בנוסף, יפעלו הנהלות החברות בצוותא עם איגוד הנהגים בכוח לעובדים להכרת המדינה במקצוע נהג האוטובוס.

בארגון תחבורה הביעו מורת רוח: "הנהגים והנוסעים הם שותפים לדרך והאחרונים בשרשרת המזון התחבורתית. אנו בקשר עם חלק מארגוני הנהגים שטענו בפנינו כי 'עשו עליהם סיבוב' ואין בהסכמים הללו שום בשורה מלבד מינימום תנאים לכולם בצורה שווה, ללא אופק תעסוקתי וללא הסדרת המעמד המקצועי מול משרדי הממשלה הרלוונטיים. לא ייתכן שמקצוע כל כך נדרש בענף התחבורה, שבמצב של תחרות אמיתית כל נהג יכול להיות 'מלך', נאלץ ליישר קו להסכמים קיבוציים ארכאיים שלא מאפשרים גמישות בשכר. הציבור לא צריך לממן בכספי המיסים שלו הסכמים פנים ארגוניים של חברות פרטיות במשק".

ראיד משעל, יו"ר ועד הנהגים באגד תעבורה:, מסר "עשינו היום צעד חשוב לשיפור תנאי ההעסקה בחברה בפרט ועבור נהגים בחברות הפרטיות בכלל. המדינה מתחילה להבין שאין כל סיבה לקפח את נהגי החברות הפרטיות לעומת נהגי אגד". הארון שובש, יו"ר וועד העובדים בסופרבוס, הוסיף: "ההבנות הללו הן צעד חשוב במאבק להצלת הענף. המחסור החמור של 3,500 נהגים בענף חייב שינוי מדיניות. היעד הבא שלנו הוא הכרה במקצוע הנהג – לא ייתכן שהביטוח הלאומי לא מכיר במחלות מקצוע בעבודה קשה ושוחקת כל כך. אנו מברכים את הנהלות החברות על ההיענות ושיתוף הפעולה".

יו"ר ועדת המשנה לתחבורה ציבורית של הכנסת, ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) בירך על הישג הנהגים והדגיש "זהו היום אחד החסמים הגדולים ביותר לפיתוח התחבורה הציבורית. אני מברך על הצלחת המאבק וקורא להעלאת השכר של כל נהגי התחבורה הציבורית".

גם העובדים בתכנית שלבים המאוגדים בכוח לעובדים ביטלו אתמול את שביתתם. מהוועד נמסר למורים "אנחנו שמחים לבשר שבעקבות השביתה שערכנו בשבוע שעבר והשביתה שהייתה מתוכננת חלה התקדמות משמעותית במו"מ עם קדימה מדע ומשרד החינוך.

לאחר שבשבוע שעבר משרד החינוך הודיע בתקשורת שיחול שיפור בתנאי ההעסקה במסגרת המכרז הקרוב, כעת התחייב לדון איתנו על התנאים כבר בשבוע הבא. זוהי התקדמות משמעותית, המאפשרת לנו באופן תקדימי להשפיע על המכרז ותנאי ההעסקה שלנו".

לדברי הוועד "אין כעת צורך בשביתה וניתן לקיים שיעורים. אנחנו יודעים שנוצרה אי נוחות ומרבית השיעורים הוזזו בשל השביתה המתוכננת, אך זה היה צעד הכרחי כדי שנוכל להתקדם".