בעקבות הקורונה: אלף רוקחים שכירים ברשת סופר-פארם התאגדו בהסתדרות

הסתדרות הודיעה השבוע להנהלת רשת סופרפארם כי היא הארגון היציג בקרב כ-1,000 רוקחי החברה לאחר שלמעלה משליש מהם הצטרפו לארגון העובדים. התאגדות הרוקחים יצאה לשלב הגלוי ביום שני האחרון, כשחברי ועד הפעולה ונציגי ההסתדרות יצאו להחתים את הרוקחים ב-260 סניפי החברה ברחבי הארץ. בהם מועסקים כ-7אלף עובדים. סופרפארם היא רשת בתי המרחקת הגדולה בישראל והיא נוסדה בשנת 1978 על ידי משפחת קופלר הקנדית. לרשת גם כ-200 סניפים בסין ובפולין והמחזור שלה לרבות הפעילות הבינלאומית, מוערך בכ-2 מיליארד דולר.

סניף רשת סופרפארם (צילום: ויקימדיה)

במכתב ששלח יו"ר איגוד הרוקחים בהסתדרות שימי הללי, למנכ"ל ניצן לביא, נקראת הנהלת החברה להיכנס להליך הידברות עם נציגות העובדים לצורך הגעה להסכמות אשר יוסדרו בהסכם קיבוצי ראשון בין הצדדים. מוועד הפעולה של הרוקחים נמסר: "במיוחד בתקופה של משבר הקורונה, הבנו שהגיע הזמן לחשוב על העתיד ולדאוג לו ביחד, כל הרוקחים והרוקחות של רשת סופר פארם. הרשת היא הבית השני שלנו, וביחד אנחנו יכולים להפוך אותה למקום טוב ובטוח יותר עבור כולנו, למען עתיד מקצוע הרוקחות, לטובת העובדים והחברה".

כבר לפני כחצי שנה פנו הרוקחים לאיגוד הרוקחים בהסתדרות, והוקם ועד פעולה. בשל התפרצות מגפת הקורונה, התעכבה היציאה לשלב הגלוי של החתמת מאות הרוקחים בשטח. "אנחנו דורשים תנאי עבודה מוסדרים, הסכם קיבוצי והכשרות מקצועיות קבועות", אמר לאתר ההסתדרותי "דבר" חמא ג'אבר, רוקח בסניף כפר סבא של הרשת וחבר ועד הפעולה. "הקורונה הדגישה את העומס שאנחנו חווים בדלפקים. אנשים נהרו לבתי המרקחת כי חששו מסגר, ממחסור. כמו הרופאים והאחיות גם אנחנו עמדנו בחזית, וגם הסתכנו. אבל התחושה היא שאותנו פחות רואים, שלוקחים אותנו כמובנים מאליהם". לדבריו, "חשוב להבין שזה מקצוע אקדמי, עם סף קבלה גבוה מאוד וארבע שנות הכשרה. יש לנו תפקיד חשוב – לוודא שהמטופל מבין את הטיפול שרשם לו הרופא, מה ההשפעות שלו, מה תופעות הלוואי, איך בדיוק הוא צריך לקחת תרופות. כל זה למען בריאותו של המטופל. לאחות אף אחד לא יגיד 'תזדרזי כי אין לנו זמן', אבל לנו זה קורה כל הזמן".

סרטון: למה מתאגדים הרוקחים?

https://www.facebook.com/114715533593849/videos/274825550236218/?t=0