בעקבות הצהרת נתניהו: הניפו כרזות ודגלי פלסטין בצפון ים המלח שתחת כיבוש

עשרות מפגינים פלסטינים ופעילים בינלאומיים הגיעו היום (שבת) למבנה ה"לידו" הנטוש שבצפון ים המלח והניפו עליו את דגל פלסטיןחיילי צה"ל פינו בכוח את המוחים מהמקום, פצעו קלות כמה מהם, עצרו מפגין אחד והסירו את הדגל. כך מסרה סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא.

מפגינים קוראים להיאבק בכיבוש, הסיפוח, באפליה ובאפרטהייד; הבוקר, בצפון ים המלח (צילום: אקטיבסטילס)

מדובר צה"ל נמסר כי "כ-150 פלסטינים התקהלו באזור חוף קלי"ה בצפון ים המלח, מחו והניפו דגלים. לוחמי צה"ל וכוח משטרה שהגיעו למקום פינו אותם מהמקום. האירוע הסתיים ללא נפגעים."

המוחים הניפו את הדגל הפלסטיני במקום בעקבות הצהרת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במהלך מערכת הבחירות לפיה בכוונת ישראל לספח את בקעת הירדן וצפון ים המלח ובעקבות נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) בעצרת הכללית של האו"ם שלשום, בו הצהיר שבמקרה של סיפוח אזור בקעת הירדן וצפון ים המלח על ידי ישראל כל ההסכמים עמה יבוטלו.

"אם השטחים יסופחו כל ההסכמים שחתמנו עם ישראל יסתיימו", אמר אבו מאזן מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם שלשום. "שבוע לפני הבחירות האחרונות, נתניהו יצא והכריז בשחצנות שאם ינצח בבחירות הוא יספח ויפעיל ריבונות על עמק הירדן, צפון ים המלח וההתנחלויות – למרות שמדובר בשטח פלסטיני כבוש", הצהיר אבו מאזן. "אנחנו דוחים בכל פה את התוכנית", הדגיש.