בעקבות האסון בתל אביב: חד"ש קוראת לועדת חקירה לבחינת הכשלים בענף הבניה

בעקבות האסון החמור אשר התרחש באתר הבנייה של חניון ברמת החייל בת"א, היום, בו נהרגו לפחות שלושה בני אדם ונפצעו עשרות, קוראת סיעת חד"ש בהסתדרות להקמת וועדת חקירה ממלכתית אשר תחקור את המחדלים שהתרחשו בענף בשנים האחרונות ואת אזלת ידה של הממשלה באכיפת תקנות הבטיחות בו. עוד קוראת הסיעה להשבתת ענף הבנייה עד אשר הממשלה תיקח את האחריות על המתרחש בענף ותתחיל ביישום הצעדים הנחוצים לעצירת הטרגדיה המתמשכת בו.

2016-09-05_203449

איימן עודה מבקר את הפצועים באיכילוב

סוהיל דיאב, יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות ויו"ר האגף לקידום שוויון, אמר כי "אירוע זה, על אף היותו רחב ממדים יותר מכל אירוע אחר באתר בנייה בארץ בשנים האחרונות, אינה יוצא מן הכלל. להיפך – הוא המעיד עליו, וקדמו לו אינספור תאונות, מפגעי בטיחות ואסונות שנמנעו בנס. במובן זה, היה זה רק עניין של זמן עד שאסון בסדר-גודל שכזה יתרחש. אנו קוראים להשבתת הענף, עד שהממשלה והקבלנים יבינו סוף-סוף שחיי העובדים אינם הפקר. יותר מדי זמן איש אינו לוקח אחריות על חייהם של העובדים בענף, שרובם אזרחים ערבים, פלסטינים תושבי השטחים, תושבי הפריפריה החברתית והגיאוגרפית של ישראל ועובדים זרים, המועסקים כעובדי קבלן". עוד הוסיף דיאב, כי "על ההסתדרות, כארגון עובדים וכתנועה חברתית, מוטלת חובה מוסרית שלא לשתוק לנוכח המתרחש. עליה לדרוש פתרונות מידיים למצב והקמת וועדת חקירה שתחקור את הרשלנות שהתרחשה בענף לכל אורך השנים האחרונות.

בעקבות התאונה הקשה הגיע יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, לבית החולים איכילוב על מנת לבקר את הפצועים ולתמוך במשפחות: ״הלב נמצא עכשיו עם המשפחות שחלקן עדיין לא יודעות מה המצב של יקירהן ונמצאות בחרדה נוראית. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים ומקווה שמספר הפצועים לא ימשיך לעלות למרות הדיווחים המדאיגים. התאונות הבלתי פוסקות באתרי הבנייה הן לא גזירת גורל אלא תוצאה ישירה של הפקרות מוחלטת של ביטחון וחיי הפועלים על ידי הממשלה ורשויות החוק. מתחילת השנה נהרגו 35 פועלים, זהו מצב שאסור בשום אופן להשלים איתו.

2016-09-05_203507

הפגנה של חד"ש נגד הקטל בענף הבניה, מוקדם יותר השנה

מעבר לכך, אי אפשר להתעלם מהתגובות הגזעניות ורוויות השנאה בכל אתרי החדשות והרשתות החברתיות. זוהי מראה מזעזעת למצב החברה הישראלית היום שמנוהלת מלמעלה על ידי שיסוי אוכלוסייה מוחלשת אחת בשנייה. כחלק מההתנגדות שלנו לגזענות ותרבות השיסוי של הממשלה הזאת עלינו להוביל את הדרך בהומניות וביצירת חיבורים דווקא בין השכבות המוחלשות שכולן קורסות תחת הממשלה הכושלת הזאת.״