בעקבות דרישה של ח"כ ג'בארין: ועדת החינוך הורתה להקים מועצה מייעצת לחינוך הערבי

ועדת החינוך של הכנסת הורתה אתמול (שני) למשרד החינוך להקים מחדש את המועצה המייעצת לחינוך הערבי בתוך חודש. המשרד התחייב בפני בג"ץ להקים את המועצה כבר לפני כשנה וחצי, אך לא עשה זאת. הוועדה דרשה מהמשרד להתחיל בתהליך בחירת המועמדים למועצה בתוך שבועיים, ולהציג בפניה את הליך הבחירה.

2018-12-11_204419

"הקמת המועצה המייעצת לחינוך הערבי היא המינימום שצריך לעשות כיום כדי לאפשר מעורבות, גם אם מוגבלת, של אנשי חינוך ערבים במערכת החינוך הערבית", אמר ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), הפועל רבות בנושא בשנים האחרונות. לדבריו, "זהו אבסורד שנאלצנו לעתור כדי שהמשרד יקיים חובה בסיסית שהחוק מורה עליה במפורש. אי הקמת המועצה גם אחרי פסיקת בג"ץ מוכיחה שמשרד החינוך בהנהגת בנט מתעקש להמשיך להדיר את הציבור הערבי מהנהלת המשרד בכלל, ומהחינוך הערבי בפרט".

התקנות המחייבות את הקמת המועצה המייעצת לחינוך הערבי התקבלו בשנת 1996. לפי החוק, על המועצה לכלול לפחות 15 חברים הפעילים בשדה החינוך הערבי, אנשי חינוך ברשויות מקומיות, מוסדות להשכלה גבוהה, מוסדות להכשרת מורים וארגוני המורים, וכן עובדים של משרד החינוך. תפקיד המועצה הוא להמליץ בפני שר החינוך על דרכים לגיבוש מדיניות חינוכית ופדגוגית לשלבי הגיל השונים במוסדות החינוך, כדי להבטיח לאזרחי ישראל הערבים מעמד שווה לזה של שאר האזרחים, תוך כדי התחשבות בייחודם הלשוני והתרבותי ובמורשתם. המועצה התכנסה פעם אחת, בשנת 1996, ומאז לא שבה לפעול.