בעקבות אסון מירון הממשלה כולה חייבת ללכת הביתה אבל אוחנה מוכרח להתפטר מיד

האסון הידוע מראש שאירע בהר מירון ביום שישי האחרון, ואשר גבה את חייהם של 45 בני אדם, איננו יתום. אבות רבים לו: מראש הממשלה, בנימין נתניהו, שביקר במקום לפני הטרגדיה ולאחריה (ר' צילום של דובר המשטרה), ועד אחרון מפקדי המשטרה בשטח. אך בולט מכל הוא היעדר לקיחת האחריות והזלזול בחיי אדם שמגלים שוב ושוב קברניטי מדינת ישראל, ובייחוד ממשלת הימין של נתניהו.

המפכ"ל שבתאי, השר אוחנה וראש הממשלה מבקרים באתר האסון בהר מירון (צילום: דובר המשטרה)

 

באיזו קלות חורצים נתניהו ומשרתיו בממשלה גורלות של בני אדם, כאשר הדבר משרת את האינטרסים שלהם! קל לנחש מה יקרה אם וכאשר יחליט נתניהו להסלים את ההתקפות על איראן או לתקוף שוב ברצועת עזה.

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הכריז בהפקרות: "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה". אין גבול לציניות. צדק יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) שדרש את התפטרות אוחנה באומרו: "אוחנה צריך להתפטר מתפקידו בעקבות האסון בהר מירון. ההתעלמות הגורפת מהאזהרות הרבות ומסימני הסכנה היא ביטוי נורא במיוחד לגישה 'בניכוי הערבים והחרדים' של נתניהו". לדברי ח"כ עודה, "מהאלימות והפשיעה בחברה הערבית, דרך ניהול הקורונה ועד לאסון מירון, הממשלה והמשטרה עוצמות עיניים ומפקירות ציבורים שלמים. אוחנה צריך לקחת אחריות אמיתית למחדל הנורא ולהתפטר לאלתר".

על כך הוסיף ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת): "נתניהו התערב כדי לאפשר את האירוע במתכונת שהיא מלכודת מוות. קורבנות האסון התמימים שילמו בחייהם על דיל פוליטי נכלולי". נכון, כולם צריכים ללכת הביתה – כל הממשלה, ולא לשוב לשלטון. אבל קודם כל מוכרח להתפטר השר אוחנה. זו חובתו עוד עוד בטרם הוקמה ועדת חקירה ממלכתית.

 

עוד בנושא:

בעקבות האסון בהר מירון: מחאה שקטה מול מעון רה"מ בדרישה להקים ועדת חקירה