בסניף חד"ש תל-אביב יתקיים דיון על תעשיית הנשק הישראלית והייצוא הביטחוני

בסניף תלאביב של החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון חד"ש, יתקיים מחר דיון על תעשיית הנשק הישראלית והשלכות הייצוא הביטחוני. הדיון בהשתתפות שחף ויסבין, רכזת פרויקט "חמושים", קואליציית נשים לשלום` איתי מק, עו"ד לזכויות אדם הפועל להגברת הפיקוח הציבורי על הייצוא הביטחוני; עסאם מח'ול, ח"כ לשעבר (חד"ש), יו"ר מכון אמיל תומא ללימודים פלסטיניים וישראליים ויואב הס. הדיון יתקיים ברחוב אחד העם 70, תלאביב בשעה 20:00. הכניסה ללא תשלום.

2018-02-14_193222

סחר בנשק ישראלי הפך באחרונה נושא לוהט: קשרי הוןשלטון, יחסי חוץ עם שליטים מושחתים ומיליציות רצחניות, התערבות אימפריאליסטית בארצות רחוקות, משברי פליטים ועבדות באפריקה ובמזרח אסיה. נמסר כי "בדיון נפנה את אור הזרקורים אל עבר הזוועות הנעשות בשם מדיניות של ייצוא ביטחוני חסר הבחנה. התעשייה הצבאית הישראלית היא אחת מהגדולות בעולם. היקף ייצוא הנשק הישראלי עולה על 7 מיליארדי דולרים בשנה. פשעי מלחמה, מעשי טיהור אתני וטבח המוני התבצעו ועוד מתבצעים באמצעות נשק ישראלי: באזרבייג'ן, בדרום סודאן, בצ'ילה, בבורמה, בבוסניה, ברואנדה והרשימה ארוכה".

את טכנולוגיות המעקב, הדיכוי וההרג מוכרת ישראל בהצלחה רבה בעקבות ניסיונה בדיכוי הפלסטינים בשטחים הכבושים. מדינות רבות מעדיפות לקנות נשק וטכנולוגיה צבאית הנמצאים בשימוש תדיר, המתפתחים תוך ניסויים על אוכלוסייה אזרחית נכבשת. זהו מעגל שמזין את עצמו. ההתנגדות לכיבוש, למיליטריזציה של החברה הישראלית ולקשרי ההון והשלטון עוברת דרך המאבק בסחר בנשק.

יצוין שמחר, בשעה 13:00, בבית המשפט המחוזי בתלאביב ובפני השופטת ארנה לוי, יתקיים דיון בעתירה של עו"ד מק הדורשת לחשוף את הסיוע הביטחוני של מדינת ישראל למשטר הצבאי הפרואמריקאי של הגנרל אוגוסטו פינושה בצ'ילה. בית המשפט הכיר בזכות העקרונית לקבל את המסמכים (לאחר סיווג בטחוני) במסגרת חוק חופש המידע. לדברי עו"ד מק "בית המשפט דחה את הטיעון המגוחך של פרקליטות המדינה שאין לה משאבים וכח אדם על מנת לסווג עשרות אלפי מסמכים. מאז, ממשיכה הפרקליטות בניסיונות דחייה לסיווג והעברת מסמכים ולהמשך הדיון המשפטי וקיים חשש כבד שבינתיים הם משמידים מסמכים ומעבירים לארכיונים שונים כדי לעכב את התהליך."

אחד העותרים, דניאל סילברמן, שאביו היה פעיל במפלגה הקומוניסטית הצ'יליאנית ונרצח על ידי שירותי הביטחון, מסר "מה מבקשת המדינה להסתיר? לא רק בתיק שלנו אלא בכל העתירות שנוגעות לייצוא נשק, ייעוץ וציוד ביטחוני למדינות בעלות משטרים טוטליטריים הרומסים זכויות אדם, עוסקים בעינוי, רצח והעלמת מתנגדי משטר ואף ברצחעם במדינות מסוימות? למה מסתירים זאת מאיתנו?".

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1526889264075228