בסיוע של אגף השוויון: מאות עובדי מכוני הדיאליזה התארגנו בהסתדרות

מאות עובדי מכוני הדיאליזה הפרטיים התארגנו במסגרת ההסתדרות בסיוע של אגף השוויון. חבר הנהגת ההסתדרות מסיעת חד"ש, מג'ד אבו יונס, מסר ל"זו הדרך", כי אל משרדי מרחב ההסתדרות בסכנין החלו להגיע פניות של העובדים יהודים וערבים המועסקים במכונים "נפרומור" ו"פרזיניוס" שברצונם לשפר את מעמדם ולחתום על הסכם קיבוצי. ב"נפרומור" מועסקים כ-400 עובדים בסניפים הפועלים ברחבי הארץ: תלאביב, נצרת, חיפה, טירת הכרמל, עפולה, פרדס חנה, קריית חיים, שפרעם, אשדוד, רמת גן, בארשבע, דימונה, טייבה, ראשון לציון, הרצליה, נתיבות ועוד.

2018-03-18_195236

מג'ד אבו יונס (במרכז) יחד עם שני פעילי ההתארגנות במכוני הדיאליזה ובידיהם טפסי ההצטרפות להסתדרות (צילום: אל אתיחאד)

"פרזניוס" היא קבוצה עולמית בבעלות גרמנית, בתחום שירותי הבריאות שמספקת מוצרים ושירותים עבור דיאליזה, בתי חולים וטיפול רפואי בחולים בביתם. בנוסף, "פרזניוס" מתמקדת בפעילות בתי חולים כמו גם בהנדסה ובשירותים עבור בתי חולים ומוסדות רפואיים אחרים. קבוצת "פרזניוס" העולמית כוללת ארבעה גופים עסקיים, שכל אחד מהם אחראי על הפעילות העסקית שלו ברחבי העולם ובהם מועסקים כ-28 אלף עובדים. בישראל מועסקים ב"פרזניוס" 137 עובדים. שתי החברות בישראל, "נפרומור" ו"פרזניוס" הן בבעלות שאותו קונצרן גרמני.

"כאשר שוחחנו עם אנשי אגף ההתארגנות בהסתדרות, הם המליצו לנו להתנהל בזהירות ובצעדים מדודים", סיפר אבויונס והוסיף "אבל ההתארגנות התפשטה כמו אש בשדה קוצים ותוך כמה ימים 70 אחוז מעובדי 'נפרומור' וכ-65 אחוז מעובדי 'פרזניוס' הסכימו להצטרף להסתדרות ולבחור ועד פעולה". "לא זכור לנו מקרה בו מספר כה גדול של עובדים במקום עבודה הצטרפו להסתדרות תוך זמן קצר לאחר ההתארגנות הראשונית. הגענו לסניפים השונים עם טפסי ההצטרפות והעובדים שאלו אותנו 'מה רק עכשיו אתם מגיעים?'". יצוין שההסתדרות כבר יצרה קשר עם הנהלת החברה בגרמניה והיא הסכימה להכיר בוועדים ולחתום על הסכם קיבוצי.