בנמל אילת המופרט הוכרז סכסוך בגלל פגיעת המעסיק ביחסי העבודה המאורגנים

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות אישרה אתמול (שני) מספר סכסוכי עבודה חדשים. במפעל סלטי צבר מקבוצת אסם. העילה לסכסוך: מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי שיחול על עובדי המפעל.

2018-06-26_194347

נמל אילת (צילום: ויקיפדיה)

 

גם במועצה האזורית עמק המעיינות אושר סכסוך בגלל התבצרות אנשי המועצה בעמדותיה וגרירת רגליים במו"מ על הסכם שכר למצילים המועסקים בפארק גן השלושה – "הסחנה". המצילים – המועסקים מזה שנים ארוכות בתנאי שכר ירודים ומופלים לרעה לעומת חבריהם למקצוע – מלינים כי הנהלת המועצה מתנהלת מולם בחוסר תום לב, מנסה להכתיב את תנאי ההסכם הקיבוצי ומנסה להפעיל עליהם לחץ לוויתור על זכויותיהם תוך איומים בהפרטת היחידה אליה הם משתייכים.

במכון התקנים – בין העילות לסכסוך: גרירת רגליים מצד ההנהלה בקידום המו"מ הקיבוצי, במקביל להתעלמות ועיכוב ניכרים מצד אגף משאבי אנוש במכון בטיפול בנושאים שונים שהעלה הוועד. בנוסף ההנהלה נמנעת מלמסור מידע אשר עשויות להיות לו השלכות על עובדי המכון.

העילות להכרזת סכסוך עבודה של עובדי הדימות והרנטגן הן: עומסים גדולים היוצרים תנאי עבודה בלתי אפשריים לעובדים תוך הצבתם בפני מציאות של עבודה לחוצה, ביצוע שעות עבודה רבות ודילמות מקצועיות. כמו כן נפוצה בענף תופעה של העסקת עובדים בצורות העסקה שונות תוך עקיפה יחסי העבודה הקיבוציים, וזאת במקביל לגרירת רגליים מצד משרד הבריאות בכל הנוגע להסדרה של מקצוע הרנטגנאות.

כמו כן, בנמל אילת המופרט הוכרז סכסוך עבודה בגלל פגיעת המעסיק במערכת יחסי העבודה המאורגנים בנמל, הכוללת בין היתר שינויים בתנאי העסקת העובדים באופן חד-צדדי; יחסי עבודה עכורים כתוצאה משימוש בהתבטאויות פוגעניות ומאיימות כלפי עובדי מתקן התפזורת; התנכלות שיטתית לחברי הוועד ופגיעה ביכולתו להגן על העובדים ומיקור חוץ של מטלות שהן בליבת העשייה של עובדי מתקן התפזורת.

ברשות החדשנות העילות לסכסוך הן: כוונת ההנהלה להעביר את מבנה הרשות מקריית שדה התעופה לירושלים, ללא כל קיום הליך הידברות עם העובדים. נציגות העובדים דורשת לנהל מו"מ להסכם קיבוצי אשר יבטיח את זכויות העובדים ואת ביטחונם התעסוקתי עוד בטרם המעבר.