במקום מאבק מעמדי: הסתדרות מכינה תכנית כלכלית עבור ממשלת הימין הבאה בשיתוף עם המעסיקים

במקום לנהל מאבק מעמדי, הסתדרות מכינה תכנית כלכלית בשיתוף עם המעסיקים עבור ממשלת הימין הבאה שתקום לאחר הבחירות ב-2 במארס. כך הודיע אמש (חמישי) יו"ר ההסתדרות, ארנון ברדוד, בכינוס הנערך באילת מדי שנה על ידי ההסתדרות בהשתתפות נציגי המעסיקים. יו"ר המגזר העסקי בפועל, המייצג את כלל המעסיקים בישראל, דובי אמיתי, אישר את הדברים והודיע על "הקמת צוות חשיבה משותף של ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי, שיעסוק בדרכים לקידום הכלכלה הישראלית".

"יחד עם המעסיקים נעבור מקום אחר מקום ונעשה סדר" אמר ברדוד באירוע הנעילה של הכנס בהתייחסו לתפקיד ההסתדרות. "אני לא אתן שיהיה בוקה ומבולקה במשק הישראלי. לא אתן שישברו האיזונים בין אם זה מצד הנהלות ובין אם מצד הוועדים. עשינו סדר בנמל חיפה, נעשה סדר בנמל אשדוד, גם אם יש אתגרים. במקורות עשינו הסכם של פעם במאה שנה, וברכבת ישראל נעשה את זה גם". יצוין שההסתדרות חתמה על הסכם לאחרונה המאפשר את הפרטת נמל חיפה בעקבות החלטת ממשלת הימין. הפרטת נמל אשדוד ורכבת ישראל אף הן עומדת על הפרק.

ברדוד, אמש, בכנס שנערך באילת מבטיח "לעשות סדר במקומות העבודה" (צילום: ההסתדרות)

לדברי אמיתי "מטרת הצוות המשותף הוא לבחון את כל הסוגיות הבוערות העומדות בפני המשק הישראלי, תוך הצגת פתרונות ותוכניות עבודה לקידומן. מיד בתום הבחירות, ועם הקמת ממשלה החדשה, הצוותים יציגו בפני הממשלה את תוכניותיהם שיעסקו, בין היתר, בגידול בצמיחה והעלאת הפריון תוך פעולות להפחתת הרגולציה ושיפור יכולת עשיית עסקים בישראל". על כך הוסיף ברדוד "אני סמוך ובטוח שצוותי העבודה המשותפים יציגו בפני הממשלה שתקום תוכנית שמבטאת את שיתוף הפעולה הפורה בין המעסיקים להסתדרות, תוך טיפול נכון באתגרים הניצבים בפני הכלכלה המקומית. אני קורא לכל ממשלה שלא תבוא להיות הצלע השלישית של הצוותים, למען ולטובת הציבור והמשק הישראלי".

בסיום דבריו נפרד ברדוד מיו"ר התאחדות התעשיינים לשעבר שרגא ברוש: "אני מכיר אותך מהכנס הזה ב-2007. היית תמיד הגורם המאזן בין הכוחות, ולא לחינם בשנים האחרונות אין קטסטרופות. ברוש, שמפעליו בהתנחלויות שבשטחים הפלסטינים הכובשים, הוסיף "מערכת יחסי העבודה במשק יודעת עדנה ב-13 השנים האחרונות. אנחנו לא זוכרים שביתות במגזר הפרטי. יצוין שביוני 2018 נעצר ברוש יחד עם אחיו, בחשד שלהשתמטות מתשלום מס. בספטמבר אחרון הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה על כוונתה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, נגד ברוש, בחשד לקבלת דבר במרמה בניסות מחמירות, זיוף מסמך ושימוש במרמה, עורמה ותחבולה במזיד ובכוונה להתחמק ממס. בעקבות ההחלטה נאלץ ברוש להתפטר מתפקידו כנשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר הארגוני המעסיקים.