במקום: יש להתנגד לתוכנית 'לוד – הרובע המערבי'; תפגע במרקם העירוני

"מתוך דאגה לעתידה של העיר כולה ויכולתה לקלוט אוכלוסייה חדשה מבלי לפגוע באוכלוסייה שמתגוררת בשכונות הוותיקות, וכן הרצון לקדם את שגשוגה, אנו מבקשים להתנגד לתוכנית 'לוד – הרובע המערבי'", כך נמסר מארגון במקום. לדברי הארגון "התכנית המוצעת מבקשת לשנות את היעוד החקלאי של שטח של כ-1,690 ד' בתחום השיפוט של המועצה האזורית עמק לוד ממערב לשכונת גני אביב, לטובת הקמתה של שכונת מגורים חדשה בהיקף של יותר מ-11,150 יחידות דיור שתסופח לעיר לוד. עוד מציעה התכנית שטחי מסחר בהיקף של כ-32,890 מ"ר ושטחי תעסוקה בהיקף של כ-83,540 מ"ר".

2017-07-21_163033

'לוד – הרובע המערבי' המתוכנן (צילום מסך: החברה להגנת הטבע)

בעבר ניסו לקדם את העיר לוד באמצעות בניית שכונות לוויין "איכותיות" במטרה למשוך אל העיר אוכלוסייה חדשה. הניסיון, בלוד ובערים אחרות, הוכיח כי בניית שכונות חדשות לא תורמת כלל לפיתוח גרעין עירוני תוסס וחיוני, אלא כי ההפך הוא הנכון. התושבים הוותיקים החזקים, כמו גם התושבים החדשים, מעדיפים את השכונות החדשות ואילו מרכז העיר ממשיך להתרוקן ולהתפורר. "אין כל סיבה לחשוב כי הפעם התוצאה תהיה אחרת", נמסר.

לדברי הארגון "יש לדחות את התכנית המוצעת תמ"ל/1053, או לחילופין להקטין את היקפה בשטח ובמספר יחידות דיור, באופן שגודל האוכלוסייה הצפויה להתגורר בשטחה יהיה בין 10% ל-15% מאוכלוסיית לוד של היום. כל מתחמי המגורים שייוותרו בתכנית המצומצמת יקושרו למתחמים המיועדים להתחדשות עירונית בתוך העיר, כך שהבנייה החדשה תהיה שלב הבינוי הראשון עבור הפרויקט המתחדש ולא תצא לפועל מבלי שבמקביל יקודם מיזם של התחדשות עירונית. עוד מוצע לקבוע כי גובה הבנייה למגורים יהיה תואם לבנייה מרקמית של 9 קומות וקומה נוספת לדירות גג, כדי שיהווה פתרון מגורים בר השגה עבור תושבי העיר לוד".