במסגרת הרוטציה ברשימה המשותפת: ח"כ אבו מערוף יתפטר מהכנסת בשבוע הבא

ח"כ עבדאללה אבו מערוף מחד"ש יתפטר מהכנסת בשבוע הבא במסגרת הרוטציה ברשימה המשותפת. על כך מסר אתמול (חמישי) מזכיר חד"ש מנצור דהאמשה. הודעה על כך נמסרה לוועדת ההסכמה.

2017-08-04_190858

ח"כ עבדאללה אבו מערוף בוועידת חד"ש השמינית (צילום: זו הדרך)

דהאמשה הוסיף: "מתחילת הדרך אמרנו שחד"ש מחויבת למילוי ההסכם במלואו. בהתפטרותו של החבר אבו מערוף – שהופקדה אצל ועדת ההסכמה כבר ב-15 ביוליממלאת חד"ש את התחייבותה לפי ההסכם. כל דבר מעבר לכך נתון לדיון ולשמיעת ההצעות והפרשנויות השונות על מנת להגיע להבנות". יש לציין כי בזירה הפוליטיתפרלמנטרית של הציבור הערבי, תהיה זו הפעם הראשונה שבה ח"כ מכהן מתפטר כדי למלא הסכם רוטציה, דבר שלא קרה קודם אפילו בין חברי כנסת מאותה מפלגה. מזכיר חד"ש הדגיש כי: "הרשימה המשותפת היא הישג פוליטי ופרלמנטרי חשוב לציבור הערבי. אנו קוראים לכולם לשאת באחריות ולשמור על הישג זה, ולדחות כל ניסיון לפירוק הרשימה המשותפת בכל אמתלה שלא תהיה".

יצוין שכבר לפני 20 יום הודיעו מק"י וחד"ש שח"כ אבו מערוף עומד להתפטר במועד לפי הסכם הרוטציה. בפגישה משותפת של הלשכה הפוליטית של המפלגה הקומוניסטית ושל חד"ש שנערכה בנושא "חשיבות המשך קיום הרשימה המשותפת ופיתוחה כמסגרת פרלמנטרית המאגדת את הציבור הערבי במשותף עם הכוחות הדמוקרטים היהודיים במאבקו למען דמוקרטיה, שלום צודק ושוויון במאבק מול הכיבוש והאפליה הגזענית".

בהועדה של מק"י וחד"ש נאמר: "אנו שואפים מתוך עיקרון ותפיסת עולם מגובשת להמשיך להיאבק במסגרת הרשימה המשותפת ולפתח ולשכלל אותה על בסיס על היסודות שעליהם היא קמה בתחילת 2015".

"המפלגה הקומוניסטית וחד"ש מאמינות באופן חד וברור בחשיבות כיבוד ההסכם להקמת הרשימה המשותפת וגאים בעבודתה של החזית במסגרת הרשימה. המפלגה הקומוניסטית וחד"ש מערכים הערכה רבה את העבודה הפרלמנטרית והעשייה שתרם החבר עבדאללה אבו מערוף גם כחבר כנסת וגם במשך העבודה החשובה על המאבקים אותם קידם, אנו מוקירים אותו ואת פועלו. אנו בטוחים וסמוכים בוועדת ההסכמה הלאומית שמילאה תפקיד חשוב ומכריע בהקמת הרשימה המשותפת ובטוחים שוועדת ההסכמה תתרום לחיזוק שיתוף הפעולה בין כל מרכיבי הרשימה", נמסר עוד.