בממשלה ובעבודה תקפו את ח"כ מרגלית כי קרא להשיב בחיוב לדרשות האסירים הפלסטינים

המועמד לראשות מפלגת העבודה, ח"כ אראל מרגלית, נפגש אמש (חמישי) ברמאללה עם בכיר הפתח ג'יבריל רג'וב ודן עמו ביחסים בין ישראל לרשות הפלסטינית ובשביתת האסירים הפלסטינים. "נתניהו וארדן מתעלמים מהמלצות שב"ס ומדליקים את השטח על שטות כמו התקנת טלפון ציבורי לאסירים. אלה לא מנהיגים. אלה פירומנים חסרי אחריות", מסר מרגלית. לדבריו, הפגישה נערכה לקראת פגישתם בחודש הבא בוושינגטון של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "יש לבנות מחדש את האמון בין שני העמים. נתניהו דאג להרוס את האמון שהיה פעם, ואנחנו נשקם חזרה", מסר מרגלית. לדבריו, על הציבור בישראל להבין כי "אין דבר כזה הסדר אזורי ללא הסכם פוליטי ומדיני בין ישראל והפלסטינים , זוהי הליבה ואי אפשר להתעלם מזה".

2017-04-21_164854

ח"כ אראל מרגלית במפגש, אתמול, עם ג'יבריל רג'וב (צילום: דף הפייסבוק של מרגלית)

יו"ר מפלגתו, ח"כ יצחק הרצוג תקף היום את דבריו של מרגלית שנפגש עם ג'יבריל רג'וב. לדבריו, אם מרגלית אכן הביע תמיכה בשביתה הרי שאמירותיו "מנותקות ומנוגדות לכל הערכים של המרכזשמאל הציוני בישראל ופוגעות ביכולתנו להקים גוש גדול שיכול להחליף את השלטון". עוד אמר הרצוג כי הוא "מגנה בתוקף כל תמיכה במאבק האסירים השובתים, שלחלקם הגדול דם ישראלים על הידיים ומצפה מח"כ מרגלית להבהיר את דבריו".

גם השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גינה היום את ח"כ מרגלית בשל הדברים שאמר במהלך פגישתו אמש ברמאללה. לדברי ארדן, "מרגלית נפגש עם מי שפועל להחרמתנו ויחד איתו תוקף את רה"מ ואותי ותומך במחבלים שרצחו מאות ישראלים", כתב ארדן בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. לדבריו, "הכל כשר" במסגרת הקמפיין של מרגלית לראשות העבודה "גם הזדהות עם מחבלים רוצחים אל מול ממשלת ישראל".

ח"כ אראל מרגלית אחה"צ לדברים שכתב בטוויטר השר ארדן: "אני מציע לשר ההסלמה וההצתות הפיקטיביות גלעד ארדן, לא להפריע למי שמנסה למצוא פתרונות לבעיות שהוא יוצר", מסר מרגלית. "ושלא ינסה להאשים אותי בשמאלנות, אני מודה וגאה".

מרגלית הגיב גם לדבריו של הרצוג ואמר כי "אני מכבד את הרצוג, אך מציע לחבריי בשמאל להפסיק להתחפש לאנשי ימין". עוד אמר מרגלית כי דבריו בנושא שביתת הרעב של האסירים מבטאים את "עמדת מערכת הביטחון" וכי השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שתקף אף הוא את מרגלית, "לא צריך תומכים מתוכנו בהתנהלותו המסוכנת". לדברי מרגלית, "רק פתרון לשביתת האסירים ימנע תבערה ויאפשר חידוש תהליך מדיני זו עמדת מערכת הביטחון והאמריקאים".