במוצ"ש יוקרן בגדה השמאלית 'צבאו העירום של הקיסר ממשיך לצעוד'

במוצ"ש הקרוב, 25 בפברואר, בשעה 20:00 יוקרן בגדה השמאלית הסרט היפני "צבאו העירום של הקיסר ממשיך לצעוד".  הסרט של הבמאי במאי: קזואו הארה הופק ביפן ב-1987 ואורכו 122 דקות (יפנית תרגום לאנגלית).

2017-02-21_194341

הסרט מספר אל קורותיו של לקנזו אוקוזאקי שיש לו משימת-חיים. הוא מחפש, שלא להגיד רודף, אחר האחראים למותם המסתורי של מספר חיילים מהיחידה שלו בצבא יפן שנלחמה בגינאה החדשה בזמן מלחמת העולם השנייה. הקיסר הוא האחראי הראשי בעיניו לסבל שנגרם לעם היפני עקב מעורבות יפן במלחמת העולם, יחד עם זאת הוא מחפש באופן אובססיבי קצינים שהיו מעורבים במיתות המסתוריות בגינאה החדשה ומאשים אותם בפשעי מלחמה, תוך שהוא מתעלל בהם מילולית וגם פיזית.

הסרט עשוי בסגנון "סינמה וריטה" ואיננו מתערב במתרחש, אך קשה שלא לחוש את ההזדהות העצומה של הבמאי עם הדמות הראשית שלו שהוא במקרה הטוב טיפוס מאד קיצוני. הסרט עורר מחלוקות קשות ביפן כשהוצג לראשונה ואף מפיץ לא העז לקחת על עצמו את הפצתו. הבמאי מייקל מור אמר על הסרט: "היצירה הכי מדהימה של קולנוע". אילת זוהר תנחה את השיחה אחרי הסרט. כאמור, ההקרנה והשיחה יתקיימו במוצ"ש בגדה השמאלית, רחוב אחד העם 70, תל-אביב.

מועדון הקולנוע של הגדה השמאלית בפייסבוק: https://www.facebook.com/LeftBankMC

האירוע בפייסבוק: https://www.facebook.com/events/410502925950828