במועדון קולנוע בגדה השמאלית יוקרן סרט על דיכוי האבוריג'ינים באוסטרליה

במועדון קולנוע בגדה השמאלית יוקרן מחר (מוצ"ש) בשעה 20:00 סרט על דיכוי האבוריג'ינים באוסטרליה. זהו הסרט "שני חוקים" של הבמאים: קרולין סטרצ'ן ואלסנדרו קוואדיני (1980, 140 דקות, אנגלית ואבוריג'ינל, כתוביות לאנגלית).

4

מתוך הסרט

פנינה תיעודית נדירה המפגישה בין מסורת הייצוג התיעודית המערבית ובין שפה ילידית מסורתית של סיפורי סיפורים, משחקי תפקידים ויצירה קולקטיבית. ב-1981, בהזמנת הקהילה האבור'יג'ינית נוסעים צמד הקולנוענים קרולין סטרצ'ן ואלסנדרו קאוואדיני לצפון אוסטרליה להעמיד את עצמם ככלי ייצוג לרשות הקהילה. הצופה מוצא עצמו יושב על אדמת הסוואנה עם הילידים האבוריג'נים ומקשיב לסיפוריהם בקולם שלהם ודרך דרכי הייצוג והטקס השייכים להם. הזמן נמתח או עומד במקום כשעבר והווה מתמזגים למימד מיתי.

הסרט מציג אמירה נחרצת על היחסים שבין המדינה והקהילה הילידית, ובין הקולנוע התיעודיהאתנוגראפי ומושאי התיעוד שלו. באותם שנים מנהלת הקהילה האבוריג'ינית קרב משפטי נגד המדינה בענייני קרקעות. החוק של מדינת הלאום הקפיטליסטית מכיר בבעלות על קרקע למי שמעבד אותה ומניב ממנה רווחים, ואילו החוק האבוריג'ני מגלם תפיסה שונה לחלוטין לזיקה לאדמה, האדמה היא קדושה ועל כן אין לעבד אותה. שתי מערכות החוק מתנגשות. את השיחה אחרי הסרט תנהל לליב מלמד.

מועדון קולנוע של הגדה השמאלית:

https://www.facebook.com/LeftBankMC

טריילר של הסרט:

https://www.facebook.com/LeftBankMC/videos/394829560920031