במועדון קולנוע בגדה השמאלית יוקרן 'הזעם' – סרטו של פייר פאולו פזוליני

במועדון קולנוע בגדה השמאלית יוקרן מחר (ראשון) בשעה 20:00 "הזעם" – סרטו של הבמאי האיטלקי פייר פאולו פזוליני. בשנת 1963 – אחרי "אקטונה" ו"מאמא רומא", ותוך כדי העבודה על "הבשורה על פי מתי"יצר פזוליני סרט החדשותי זה. סרט בן כשעה, עשוי כולו מונטאז׳ של שידורי טלוויזיה ותצלומי עיתונות, שיחד עם קולו של פזוליני שמלווה אותם, מגוללים אחר האירועים המרכזיים של שנות החמישים ותחילת שנות השישים, בניסיון לענות על השאלה "מדוע חיינו מלאים בחוסר נחת, ייסורים, פחד ממלחמות ומלחמות ממש?".

סרטו של פזולני הוא החצי הראשון של "הזעם"; חציו השני הוא סרטו של ג'ובאני גוארסקי עיתונאי, קריקטוריסט ואינטלקטואל איטלקי מוביל באותן שנים, שמרן מלוכני שנעשה במקביל והיה אמור לספק התבוננות באירועי התקופה מן הקוטב הפוליטי הנגדי.

2019-06-08_164512

אבל במקום איזון קדוש בין שמאל לימין, צו פיוס או ברית משני הצדדים, שתי החקירות הללו פוליטיות כמובן, אבל גם אקזיסטנציאליות ומטפיזיות של מצב האדם והחברה במערב הקפיטליסטי בראשית שנות השישים, משיקות בעניינים רבים מן הצפוי, ונבדלות בטון ובפרוגרמה. הן עוברות, בין היתר, דרך המודרניזציה המואצת וההשטחה התרבותית שבעקבותיה, הקרע בתנועה הקומוניסטית הבינלאומית, המאבקים האנטיקולוניאליים וצמצומה של אירופה, התגבשות חברת השפע ומופעי ההבל שלה. יציג את הסרט וינהל את השיחה אחריו שאול סתר.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/588419855001948