במועדון הקולנוע בגדה השמאלית יוקרן סרטו של עבאס קיארוסטמי 'הנוסע'

ערב מחווה לעבאס קיארוסטמי שהלך לעולמו לפני מספר חדשים יתקיים במוצ"ש, 28 בפברואר, במועדון הקולנוע בגדה השמאלית. מחר בערב יוקרן סרטו הראשון משנת 1974: אלמוסאפר ("הנוסע"). אחרי ההקרנה תתקיים שיחה עם תאופיק אבו ואיל.

2017-01-27_160950

מתוך הסרט

הבמאי האיראני קיארוסטמי הלך לעולמו ביולי אשתקד, בגיל 76 בבית חולים פריזאי, וזאת לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. הוא נחשב אחד הבמאים האיראנים הגדולים בכל הזמנים, ובכלל אחד הקולנוענים החשובים של דורנו. הוא היה ידוע בהומניות שלו, בגישתו לאנשים, ובשילובו בין העלילתי לתיעודי והגשמי לרוחני. יצירותיו היו פשוטות ועמוקות בעת ובעונה אחת, וזכו להערכה ולתהודה עצומה ברחבי העולם. כמו כן, הוא היה אמן ואדם פוליטי עד מאוד, שפועלו עלה לו בעימותים אינספור מול הרשויות האיראניות ובצנזורה מצידן.

סרטו המפורסם ביותר היה "טעם הדובדבן" מ-1997, זוכה דקל הזהב בפסטיבל קאן. נוסף לכך ביים עוד עשרות סרטים, שרבים מהם נחשבים יצירות מופת. למשל, "הרוח תישא אותנו", "עשר" ו"קלוזאפ". בשנים האחרונות, גם כיוון שנאלץ לפעול בניכר בשל המגבלות שהוטלו עליו בארצו, ביים סרטים שאינם בפרסית, למשל "עותק נאמן למקור" עם ז'ולייט בינוש הצרפתייה, או "כמו מישהו מאוהב" היפני. ההקרנה מחר בערב תתקיים בשעה 20:00, בגדה השמאלית, אחד העם 70, תלאביב

מועדון הקולנוע בגדה השמאלית בפייסבוק:

https://www.facebook.com/LeftBankMC