בלגיה: מפלגת העובדים השמאלית צועדת שנייה בסקרים שנערכו במחוז ולוניה

על פי סקרים שפורסמו בשבועיים האחרונים, מפלגת העובדים של השמאל העקבי הבלגי צועדת שנייה בסקרים שנערכו במחוז ולוניה. המדינה האירופאית מורכבת משלושה מחוזות: ולוניה, פלנדריה והבירה בריסל. כאמור, בוולוניה, מפלגת העובדים ניצבת שנייה (יותר מ-23% מהנשאלים), בבירה בריסל היא שלישית (22%) והרחק מאחורי מפלגות הימין והימין הקיצוני בפלנדריה.

2017-04-12_182604

ז'רמן מוגמאנגנגו, מראשי מפלגת העובדים הבלגית ודוברה בוולוניה (צילום: סולידר)

בבלגיה יערכו במהלך השנתיים הקרובות שורה של מערכות בחירות: לפרלמנט האירופאי, בחירות לפרלמנט הפדרלי, למחוזות, לפרובינציות ולרשויות המקומיות. על פי עיתון רב התפוצה "לה סואר", היוצא לאור בבריסל, "מפלגת העובדים נוסקת בסקרים וכבר הותירה מאחוריה את המפלגה הסוציאליסטית המסורתית". על פי סקר שערכה רשות השידור הבלגית, ברמה הפדרלית המפלגה עשויה להשיג 20% מקולות הבוחרים (לעומת 5,5% שנרשמו בבחירות האחרונות שנערכו ב-2014).

הגידול בתמיכה במפלגה הוסבר על ידי ז'רמן מוגמאנגנגו, מראשי מפלגת העובדים הבלגית ודוברה בוולוניה, בריאיון ששודר ברשות השידור הבלגית: "כתוצאה מעמדותינו האנטיקפיטליסטיות העקביות והדוגמא שנבחרנו נותנים בכל רמות מהרשויות המקומיות ועד לפרלמנט הפדרלי". כלי התקשורת הוסיפו כי תוספת הקולות למפלגת העובדים מקורה בהתרסקות של הסוציאליסטים כמה מראשי המפלגה מעורבים במעשי שחיתות. נמסר כי מפלגת העובדים רוצה להציג מועמדים ב-235 רשויות המקומיות.