בכפר סבא יתקיים מפגש פומבי עם תושבי קלנסווה על מצוקת הדיור והריסות בתים

"הנאים השכנים בעיניכם?" – מעגל שיח בנושא הריסות הבתים בחברה הערבית יתקיים בשבוע הקרוב בכפר סבא. במפגש ישתתפו תושבי הבתים מקלנסווה החיים תחת צווי הריסה, שיתייחסו למצוקת התכנון והדיור ביישובים הערביים. מעגל השרון והמשולש הדרומי של תנועת "עומדים ביחד" מזמין "לבוא ולשמוע מה באמת עומד מאחורי הריסות הבתים, מה נעשה כדי לפתור את הבעיה, מי מקדם פתרונות ומי בולם אותם ולמה, במפגש ומעגל שיח שיתקיים בכפר סבא".

האירוע יתקיים ביום חמישי הקרוב, 13 באפריל, בשעה 17:00 במדשאה המרכזית במדרחוב ירושלים, מול הקונסרבטוריון, בסמוך להיכל התרבות. במפגש ישתתפו משפחות ואויה, עודה, ואבו עלי – בעלות ובעלי בתים בקלנסווה העומדים בפני סכנת הריסה; עו"ד אחמד גזאווי – המטפל בענייני הריסות הבתים; עאדל מתאני – מהנדס העיר ונג'ם נסראללה פעילה חברתית מקלנסווה.

2017-04-08_164251

מעומדים ביחד נמסר "פינוי עמונה סימן את תחילתה של מתקפה על בתי ערבים, שכונתה על ידי ראש הממשלה "אכיפה שוויונית". אלא שאין שום דבר שוויוני בנושא. ממשלת ישראל טוענת כי הריסות הבתים הן הגנה על שלטון החוק, אלא שבפועל, היא זו שעושה הכול כדי למנוע מהאזרחים הערבים לבנות את בתיהם ולפתח את יישוביהם לא מאשרת תכניות מתאר, לא משקיעה בתשתיות, לא מתקצבת. גם היום, סכנת הריסת הבתים ממשיכה לרחף מעל משפחות בקלנסווה, ובמקומות אחרים בארץ."

האירוע בפייסבוק:

https://he-il.facebook.com/events/1246678378720996