בכירים בחברת בנייה בהונדורס מאחורי רציחתה של פעילת סביבתית ידועה

בכירים בחברת בנייה בהונדורס הזמינו את רציחתה של אחת מפעילות הסביבה הידועות במדינה, כך קבע בסוף השבוע בית משפט במדינה. במקביל, שבעה בני אדם הורשעו במעורבות ברצח הפעילה הילידית ברטה קאסרס, שנורתה למוות במארס 2016. כך מסרה אתמול סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה".

2018-12-04_201202

חבריה של קאסרס, בני העמים המקוריים בהונדורס, מפגינים ליד בית המשפט (צילום: פרנסה לטינה)

 

קאסרס, בת 44 בעת הרצח ושעמדה בראש מועצת הארגונים העממיים ושל העמים המקוריים של הונדורס, הובילה במשך עשור מאבק נגד בניית סכר  בנהר גואלקארקה, המקודש לבני הלנקה – קבוצת ילידים החיה בדרום-מערב הונדורס. לפי בית המשפט, ראשי החברה האחראית לבניית הסכר, הם ששילמו לרוצחיה של פעילת הסביבה, לאחר שסבלו מנזק כלכלי בעקבות הפגנות ומחאות שארגנה קאסרס יחד עם חבריה.

פעיל סביבתי נוסף שנורה גם הוא באותה התקרית, גוסטבו קסטרו, שרד לאחר שהעמיד פני מת. ארבעה מהמורשעים ברציחתה של קאסרס הורשעו גם בניסיון הרצח של קסטרו. בין המורשעים במעורבות ברצח גם האחראי על הביטחון בחברת הבנייה.

בני משפחתה וחבריה של קאסרס בירכו על ההרשעה, אך ביקשו שמממני הרצח ומתכנניו יורשעו גם כן. "אין היום סיפוק, או אושר, אך אנחנו כן שמחים מכליאתם של הרוצחים של אמי, שהרגו אותה רק משום שהגנה על אוצרות טבע", אמרה בתה הבכורה של קאסרס, אוליביה סוניגה הפעילה אף היא לזכויות העמים המקומיים. "אנחנו לא רוצים נקמה, כי איננו רוצחים כמוהם, אבל אנחנו דורשים שמתכנני הרצח יובאו גם הם לדין", הדגישה.