בית המשפט שחרר חמישה נערים החשודים בתקיפה גזענית של פועלים סינים

בית המשפט הורה לשחרר אתמול (רביעי) למעצר בית בפיקוח למשך שמונה ימים וערבות כספית חמישה מששת הקטינים שנעצרו בחשד להתעללות בעובדים סינים. על כך מסר אתר "וויינט". חשוד נוסף יישאר במעצר למשך יממה נוספת בשל העובדה כי קרובי משפחתו שביקשו להיות מפקחיו במעצר הבית לא הורשו להיכנס לבית הדין מכיוון שהתעמתו עם אנשי משמר בית המשפט.

הכשרה מקצועית של פועלי בניין סינים לקראת בואם לישראל (צילום: משרד האוצר)

 

המשטרה עצרה השבוע חמישה נערים ממרכז הארץ בחשד שנהגו לתקוף פועלים סינים שהתגוררו בעירם. על פי החשד מדובר לפחות בשש תקריות שונות. במהלך הדיון סיפר נציג המשטרה כי החקירה החלה ב-4 בפברואר לאחר שהתקבלו כמה תלונות בנושא, והמשטרה הגיעה אל הפועלים הסינים שהותקפו – והם סיפרו על שאירע. אתמול הפכה החקירה לגלויה עם מעצרם של החשודים.

על פי המשטרה, במהלך החקירה של הנערים נתפסו סרטונים שבהם תועדו התקיפות לכאורה. "זה אחד התיקים המכוערים והמסוכנים שנפגשתי בהם בשנים האחרונות", אמר נציג המשטרה בדיון הארכת המעצר. "מדובר בתקיפה על בסיס שנאה רק בגלל היותם סינים. תקיפות, הצקות, הצתות שנמשכו במשך חודשיים. זה תיק מאוד חמור, מהחמורים שראיתי בשנים האחרונות". מדברי נציג המשטרה עולה כי בחלק מהמקרים הפילו החשודים את הפועלים, ובמקרים אחרים זרקו עליהם אבנים בזמן שרכבו על אופניים.