בית המשפט העליון דן בעתירתו של מאהר אלאח'רס השובת רעב 78 יום

בית המשפט העליון דן הבוקר (שני) בעתירתו של מאהר אלאח'רס, פלסטיני בן 49, השובת רעב מזה 78 יום במחאה על מעצרו המנהלי ושותה רק מים. הוא מאושפז בבית החולים קפלן ברחובות, שם הוא מסרב לטיפול רפואי עד שיובטח לו שלא ייעצר לאחר שיפור במצבו. לפני שלושה שבועות בית המשפט "הקפיא" את מעצרו עד שיחול שיפור במצבו, אך אסור לו לעזוב את בית החולים והוא חושש שייעצר בשנית לאחר שישוב לאכול. הבוקר, בית המשפט קיבלה את טענת המדינה וקבע שהמעצר יהיה בתוקף עד ה-26 בנובמבר.

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, בעת שיחה עם מאהר אלאח'רס בבית החולים קפלן ברחובות (צילום: אל אתיחאד)

אלאח'רס, אב לשישה ילדים מהכפר סילת אלדאהר שבאזור שכם, נעצר ב-28 ביולי וב-7 באוגוסט הוטל עליו מעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים. הוא שובת רעב מיום מעצרו. בעקבות עתירה הקודמת שהגיש אלאח'רס נגד מעצרו המנהלי, החליטו שופטי בית המשפט העליון עמית, מינץ וגרוסקופף, כי לאור מצבו הבריאותי הקשה יש להתלות את מעצרו המנהלי ולאפשר לו לקבל טיפול רפואי בבית החולים. עם זאת, קבעו השופטים כי לרשויות הביטחון הישראליות תעמוד האפשרות לחדש את מעצרו המנהלי לאחר שיפור במצבו הבריאותי. בעקבות זאת, הודיע אלאח'רס כי ימשיך לסרב לקבל טיפול רפואי והזנה בבית החולים עד אשר יובטח לו שמעצרו המנהלי לא יחודש עם שיפור במצבו.

מספר פעילים הפגינו אתמול בשעות הצהריים מחוץ לביה"ח קפלן ברחובות, ביניהם מזכ"ל מק"י עאדל עאמר, ששוחח עם אלאח'רס השובת רעב. יצוין שאשתו, תגריד, הצטרפה השבוע לשביתת הרעב, בקריאה לשחרורו המיידי.