בית המשפט בחיפה הורה לשחרר את כל עצורי ההפגנה ביום שישי

בית משפט השלום הורה בצהריים (שני) שלא להאריך את מעצרם של 19 העצורים בהפגנה שהתקיימה בעיר ביום שישי האחרון, נגד ההרג ההמוני של מפגינים פלסטינים בעזה. העצורים טענו לאלימות משטרתית כלפיהם, והמחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) הודיעה כי תבדוק את הטענות לאלימות שהובילה, לאשפוזו של אחד העצורים, ג'עפר פרח, מנכ"ל עמותת מוסאוא לזכויות אדם.

2018-05-21_200601

ג'עפר פרח בבית המשפט, היום בשעות לילה (צילום: אל אתיחאד)

יצוין שהמשטרה משכה גם את ערעוריה לגבי שחרורם של שבעה עצורים שנחשדו גם הם ב"תקיפת שוטרים". "החלטת בית המשפט לשחרר אותי היא סטירת לחי למשטרה", אמר הבוקר פרח לעיתונאים. "הגיע הזמן שישראל תחנך את שוטריה לכבד חופש ביטוי, פה זה לא איראן. מה שקרה פה זה בושה וחרפה למשטר דמוקרטי".

"המקרה של ג׳עפר פרח מייצג תופעה רחבה ומסוכנת של אלימות משטרתית, הניזונה ממדיניות ההסתה והגזענות שמובילים ראש הממשלה נתניהו, השר ארדן והמפכ"ל אלשיך. כתב האישום צריך להיות מופנה כלפיהם". כך הגיב ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), שנכח הלילה בדיונים בבית המשפט בחיפה, להחלטה לשחרר את כל העצורים: "זו סטירת לחי מהדהדת למשטרה, שביקשה להמשיך ולהחזיק במפגינים שנעצרו בברוטליות ובשרירותיות. העדויות שנחשפו בדיון מחרידות ומקוממות, והן מחייבות הקמת ועדת חקירה לבחינת התנהלות השוטרים".

כמו כן, ח"כ תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) קראה להקים ועדת חקירה שתחקור את התנהלות השוטרים, ואמרה כי "האלימות שהופעלה נגד המפגינים היתה חסרת רסן. החוקרים המשיכו להכות את העצורים לאחר מעצרם ללא שום הסבר או הצדקה, תוך כדי עיכוב מפגש עם עו"ד ומניעת טיפול רפואי, והכל במטרה למנוע תיעוד החבלות והפראיות בה נהגה המשטרה". לדבריה, "יחס בלתי מקצועי זה אינו מקרי. הברוטליות המכוונת יכולה רק להעיד שמדובר בהחלטה פוליטית שהיא חלק ממדיניות ההסתה והגזענות כלפי הציבור הערבי בישראל".