בית הדין לעבודה קבע כי תימשך השביתה בחסות הנוער; סכסוך בשלטון המקומי

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע אתמול (שני), כי תימשך שביתת עובדי חסות הנוער, הצפויים להיות מפוטרים בשל החלפת הזכיין שיפעיל את המעונות. דיון מעקב נוסף נקבע ליום חמישי הקרוב. מחוץ לבית הדין קיימו עובדי חסות הנוער הפגנה תחת הסיסמה: "עובדים בסיכון לנערים בסיכון".

2018-01-16_204845

עובדי חסות הנוער מפגינים בירושלים (צילום: כוח לעובדים)

 

עד כה, לא נרשמה כל התקדמות במשא ומתן בין נציגות העובדים לזכייניות החדשות – חברת דנאל כוח אדם, ותפארת בית חם (חברה לתועלת הציבור)  – היות והן נחושות להעסיק עובדים בהתאם לתנאי המכרז בו זכו בלבד, ואינם מוכנות להכיר בהסכמים הקיבוציים החלים בעמותת ענ"ב המפעילה את המעונות כיום, והפסידה במכרז.

במהלך הדיון ביקרה השופטת קרן כהן את התנהלות משרד הרווחה. "כיצד ייתכן כי מצד אחד בא משרד הרווחה  וצועק על סיכון בני הנוער, ובה בעת לא נותן פתרון לעובדים שהוא פוגע בהם?", שאלה.

יצוין שאתמול הודיע יו"ר הסתדרות המעו"ף, ארנון בר-דוד, על הכרזת סכסוך עבודה בכלל השלטון המקומי ושלוש הערים הגדולות (תל אביב, ירושלים וחיפה), על-רקע הפגיעה בתנאי העבודה של הסייעות בגני הילדים. זאת בעקבות הרפורמה החדשה בלוח החופשות בגני הילדים ובבתי הספר אשר עליה הוכרז לאחרונה. בהסתדרות מדגישים כי בארגון אין התנגדות לרפורמה, אולם שינויים כאלה יש לעשות תוך הידברות ולא באופן חד-צדדי.

במכתב חריף ששלח בר-דוד ליו"ר המרכז לשלטון מקומי וראש העיר מודיעין חיים ביבס וכן לראשי הערים תל אביב, ירושלים וחיפה, כתב יו"ר הסתדרות המעו"ף: "בימים האחרונים התבשרנו על רפורמה חד-צדדית בלוח הפגרות בגני הילדים ובבתי הספר, ללא תיאום עם הסתדרות המעו"ף, הארגון המייצג את העובדים. כנראה שמישהו חושב שאפשר לבנות את כל הרפורמה על כתפיהן הצרות והשחוחות של סייעות גני הילדים הקורסות תחת עול העבודה והדרישות ההולכות וגוברות לטיפול ראוי בילדי ישראל".

לפיכך, בר-דוד הודיע באופן חד-משמעי כי "לא נשתף פעולה עם התוכנית ההזויה הזאת, המשנה סדרי עולם ועלולה לפגוע בסקטור שכולו נשים ואימהות עובדות כשלעצמן", והתריע כי גני הילדים ובתי הספר לא ייפתחו בעת פגרות הלימודים כמתוכנן, ללא הסדרת הנושא בהסכמה עם ההסתדרות.