בית הדין לעבודה קבע הליך גישור מיידי למערך הכבאות וההצלה

שיא בית הדין האזורי לעבודה בנצרת, השופט מירון שוורץ, קבע היום (רביעי) כי עובדי מערך הכבאות ונציבות כבאות והצלה יחלו בהליך גישור מיידי בפני נשיא בית הדין לעבודה בדימוס, השופט רמי כהן. החלטת השופט תואמת את מסמך ההבנות בין הצדדים מחודש דצמבר האחרון, שלא יושם עקב סירובו של נציב הכבאות, דדי שימחי, לנהל מו"מ הוגן ויותר מכך – להסכים על זהות המגשר. הליך הגישור יחזיר את הצדדים לשולחן המו"מ בנוגע להסכמי עבודה במערך הכבאות, ובראשם מו״מ להסכם קיבוצי חדש.

2019-04-10_184721

עוד נקבע בהחלטה כי הזימונים לחקירה בנציבות שרות המדינה של שמונה חברי ועד עובדים בטענה להפרות משמעת יוקפאו למשך 21 יום לפחות, עד להודעה חדשה מצד נש"מ בנושא המשך החקירה. ועד ארגון הכבאים של ההסתדרות, באמצעות עו"ד יעל שילוני, טענו כי זימונים אלה מקורם בתלונות סרק שהגיש דדי שימחי נגד חברי ועד בניסיון לשבור את זכות ההתארגנות בנציבות. במסגרת ההסכמות, שקיבלו תוקף החלטת בית הדין, ביטל ועד ארגון הכבאים את הצעדים הארגוניים עליהם הודיע שלשום במחאה על צעדי הנציב שימחי נגד הכבאים.

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, אמר בתגובה להחלטה: "עובדי מערך הכבאות זכאים להגנה. בית המשפט שוב הוראה לדדי שמחי לנהוג כמו שראש מערך צריך לעבוד – עם העובדים ולא נגדם! אני מקווה שהפעם דדי שימחי יפסיק לבזות את בית הדין וינהל מו״מ הגון עם עובדי המערך על תנאי העבודה שלנו. בתי הדין לעבודה קובעים שוב ושוב כי ארגון הכבאים הוא ארגון יציג ולגיטימי בתוך מערך הכבאות, העושה לרווחתם של הכבאים ולשלומם של האזרחים".