בית הדין לעבודה מנע את סגירת המחלקה לשפות זרות באוניברסיטת חיפה

בית הדין לעבודה בחיפה החליט לעכב עד להודעה חדשה את סגירת המחלקה לשפות זרות באוניברסיטת חיפה ופיטורי המורים. במהלך סוף השבוע התקבלה בקשתו של ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת חיפה לצו מניעה על רקע כוונת האוניברסיטה לסגור את המחלקה לשפות זרות ולהעביר את הוראת לימודי האנגלית לתואר אל המכינה הקדם אקדמית.

2014-08-17_180437

בבקשה לצו המניעה נטען בין השאר כי האוניברסיטה מבקשת לכפות העסקה זולה יותר על אנשי הסגל האקדמי הזוטר במחלקה לשפות זרות וזאת בניגוד להוראות ההסכמים הקיבוציים החלים בין הצדדים. כמו כן, נאמר כי המרצים אשר מועסקים במסגרת המחלקה לשפות זרות, הועסקובמסגרת תנאי עמית הוראה וחוזים מיוחדים ולא כפי שמנסה כעתהאוניברסיטה להוציאם ממסגרת יחסי העבודה הקיבוציים ולהעסיקם בשכר לפי שעותבניגוד להסכמים הקיבוציים בין הצדדים.

מארגון הסגל האקדמי הזוטר באוני' חיפה נמסר כי "האוניברסיטה, בוחרתלחסוך כסף על גבם של עובדיה המוחלשים ביותר, עובדים טובים ומסורים, חלקם עםותק של למעלה מ-20 שנה, חלקם קרובים לגיל פרישה, והכל בדרך של ישראבלוףכאילו נסגרת מחלקה כשלמעשה היא נפתחת מיד מחדש, תחת שם שונה, אך בתנאיםגרועים יותר למועסקיה. האוניברסיטה מקווה שהטריק הזה יאפשר לה להעסיק אתהעובדים בניגוד להסכמי השכר, תוך פגיעה קשה בהם, בסטודנטים וברמה האקדמית. כל זה נעשה זמן קצר לאחר שסיימנו הליך שבו הגענו להסכמה באשר למפוטרים לשנת הלימודים תשע"ה והמורים לשפות לא נכללו בה". עו"ד דרור גל, המייצג את  הסגל הזוטר מסר כי "ארגון העובדים עשה כל ניסיון אפשרי כדי להימנע מהצורך לפנות לבית הדין לעבודה ולבקש סיועו, אלא ששוב מסתמנת מגמה להוזלת עלויות על גבם של עובדים מאוגדים ומוחלשים, תוך פגיעה בעובדים מאוגדים ובהתאגדות, וחשיבה כי אין לעובדים ולארגון העובדים הכח למנוע מהלכים שכאלה".