בית הדין לעבודה בירושלים פסק לטובת מאבק ועד עובדי נס טכנולוגיות

הפסד להנהלות בית החולים הדסה ונס טכנולוגיות במאבקם נגד עובדי נס, השובתים מזה מספר שבועות. השובתים הפסיקו  את עבודות המחשוב בהדסה ובעיריית ירושלים. נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, השופט אייל אברהמי, קיבל אתמול (שני) את בקשת ההסתדרות וביטל את החלטת נס ובית החולים הדסה עין כרם להרחיק חברי ועד ממקום עבודתם במהלך השביתה. בנוסף ביטל בית הדין זימון לשימוע של חברת ועד המועסקת בעיריית ירושלים.

2018-12-04_201239

הפגנת עובדי "נס טכנולוגיות" מול בית המנכ"ל, שחר אפעל (צילום: התאגדות עובדי נס)

 

בהחלטה, קבע בית הדין כי מדובר בניסיון לשבור שביתה, ופסק כי אסור להדסה לשבור את השביתה באמצעות הכנסת עובדי קבלן לאתר וכי עליה לחדול מכך לאלתר. בית הדין הפנה את הצדדים להידברות ולסיום המשא-ומתן להסכם הקיבוצי הארצי.

ההחלטה התקבלה בבקשה שהגישה ההסתדרות כנגד נס, הנהלת בית החולים הדסה עין כרם והנהלת עיריית ירושלים, נוכח פעולות אסורות ובלתי חוקיות בשביתת העובדים, המתקיימת מזה מספר שבועות. על-פי הבקשה, לאחר שהוכרזו סכסוכי עבודה בהדסה ובעירייה, זימנה נס לשימוע לפני פיטורים חברת ועד בעירייה והרחיקה שני חברי ועד המועסקים מטעמה בבית החולים הדסה. בנוסף, שברו הדסה ונס את השביתה באמצעות הכנסת קבלנים חיצוניים שיעשו את עבודת העובדים השובתים, באופן אסור ומנוגד לדין.

הסכסוך בבית החולים הדסה החל לאחר שעובדי המחשוב של הדסה הועברו להעסקה על-ידי קבלן חיצוני, חברת נס, וכתוצאה מכך הורעו תנאי עבודתם. מזה כארבע שנים מתנהל מאבק בין העובדים להנהלת נס סביב תביעתם של העובדים לחתימה על הסכם קיבוצי שישפר את תנאי העסקתם בכל אתרי החברה. כעת מתכוונים בהסתדרות להחריף את  השביתה ואף לגרום לשביתה של כלל עובדי בית החולים.