בית הדין החליט: השביתה במעבדות תימשך ללא עובדי קופת חולים הכללית

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב צמצם אמש (חמישי) משמעותית את היקף השביתה במעבדות הציבוריות, שנכנסת הבוקר ליומה השישי. השופטת אריאלה גילצר כ"ץ אסרה על עובדי שירותי בריאות כללית, המהווים כשני שליש מהעובדים השובתים להמשיך בשביתה, וזאת מכיוון שהכללית מנועה מלקיים מו"מ נפרד עם העובדים וכפופה להחלטות הממונה על השכר באוצר.

אסיפת עובדי המעבדות בבית חולים אסף הרופא ב-13 באוגוסט האחרון (צילום: הסתדרות עובדי המעבדות)

בשירותי בריאות כללית 1,016 עובדי מעבדה בבתי החולים ובקהילה, המספקים שירותי מעבדה למרבית אזרחי מדינת ישראל, ואשר על פי ההחלטה, לא יוכלו להוסיף ולשבות. בשירות המדינה מועסקים עוד כ-600 עובדי מעבדה שעל פי החלטת בית הדין יוכלו להמשיך ולשבות. השופטת גילצר כ"ץ התירה את המשך השביתה במעבדות הממשלתיות, אך קבעה שיבוצע ניטור של איכות מים ומזון, וכי דבר קיומן של ועדות חריגים יפורסם לציבור באמצעי התקשורת. היא ציינה כי ההסתדרות נהגה באחריות בהכרזת השביתה ואף הקימה ועדת חריגים שנעתרה לבקשות ביד רחבה.

"ההסתדרות ביקשה לנהל מו"מ עם המדינה אולם התרשמנו כי המדינה לא ביקשה לנהל משא ומתן אינטנסיבי, אמיתי שמטרתו להגיע להסכמה… להסתדרות לא נותר אלא נשק השביתה לאחר שלא נוהל איתה מו"מ אינטנסיבי ואמיתי", כתבה השופטת אריאלה גילצר כץ בהחלטתה. היא המליצה לצדדים לנהל מו"מ במטרה לסיים את השביתה. נציגי המדינה בדיון לא הסכימו להתחייב לאף מתווה שהוצע בו.תחתית הטופס ממשלת הימין מנסה לשבור את שביתת עובדי והגישה ביום רביעי בקשת לצווי מניעה נגד השביתה. בכתב הבקשה שהגיש משרד הבריאות נטען כי השביתה "אינה מידתית, גורמת נזקים לציבור הרחב ומונעת את תפקודם הסדיר של בתי החולים". לטענת המדינה, לאורך זמן היא צפויה לגרום "לנזקים חמורים ובלתי מידתיים".

עוד על שביתת עובדי המעבדות, בגיליון השבוע של "זו הדרך", עמ' 4:

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/09/G35_2020.pdf