בישראל דורשים להפסיק ירי על בתי חולים ועל האזרחים ברצועת עזה

ארגון "רופאיםלזכויות אדם" הגיב אמש (שני) לפגיעה בבית החולים שוהדא אל-אקצה שברצועתעזה, ומסר: "בית החולים של הסהר האדום בדיר אל-בלאח נפגע מהפגזה שככל הנראההביאה למותם של חמישה ולפציעתם של נוספים. אנו קוראים לישראל להפעיל כלאמצעי על מנת להימנע מפגיעה בחולים, מתקני רפואה, אמבולנסים וצוות רפואי". מהארגון נמסר כי עד כה דווח על פגיעות בעשרה מתקנים רפואיים שונים, 20 אנשיצוות נפצעו ושניים נהרגו. על פי הודעה הארגון, "זוהי חובתו של הכוח הלוחםלהימנע מפגיעה במתקנים ובצוותי רפואה ולעשות את המאמץ המרבי בכדי לאפשרלצוותי הרפואה לעשות את עבודתם".

2014-07-22_185946

הלוויתם של בני משפחת ג'אמע, אתמול, ברצועת עזה. ביום ראשון האחרון בסביבות השעה 7:00 בערב, הופצץ ביתה של משפחת אבו ג'אמע בשכונת בני סוהילא, צפונית מזרחית לח'אן יונס. כל מי ששהה בבית אותה שעה נפגע בהפצצה: 25 מבני משפחת אבו ג'אמע נהרגווכן אחמד סהמוד. שאר הנוכחים נפצעו, בהם לפחות שלושה מבניה של אם המשפחה פאטמה אבו ג'אמע ואחת מבנותיה, שאושפזו במרכז הרפואי א-נסר בח'אן יונס (צילום: אקטיבטסילס)

הזוועה בעזה מגיעה לממדים שכבר אי אפשר לשאת: מלבד בתי חולים, ישראל מפציצה בתים עליושביהם, משפחות שלמות נקברות תחת ההריסות, רחובות נחרבים. עד עתה, מאותכבר נהרגו ורק ביממה האחרונה נוספו לרשימות עשרות הרוגים, רבים מהם נשיםוילדים. מספר הפליטים הולך וגדל; עשרות אלפי אנשים שפשוט אין להם לאן ללכתואין להם מקום בטוח, כי הרצועה סגורה ומופגזת. מבצלם נמסר "מבחינת ישראל, כמעט כל יעד שנתפס כקשור לחמאס הוא מטרה. מבחינת חמאס, כלמקום בישראל הוא מטרה. צד אחד יורה על אזרחים ומרבית הזמן כושל במטרתובזכות מערכת 'כיפת ברזל'. צד שני יורה על אזורים המאוכלסים בצפיפותבאזרחים, עם תוצאות קטלניות בהיקפים מזעזעים. חמאס אינו מתיימר כלל לפעול בהתאם לכללי הלחימה. ישראל כן מתיימרת, אךמטילה על חמאס את האחריות לתוצאות מעשיה שלה – להרוגים, לפליטים, לבתיםההרוסים. אבל מעשיו הלא חוקיים של צד אחד אינם יכולים להצדיק מעשים לאחוקיים של הצד השני, ובכל אופן כל צד, ורק הוא, נושא באחריות לתוצאותמעשיו".

לדברי "בצלם", ישראל מתהדרת במוסריות ובחוקיות של פעילותה, אבל מול המציאותהמחרידה בעזה, אי אפשר עוד לקבל את השימוש הציני שעושה ישראל במונחיםמשפטיים כמו "מידתיות", 'אבחנה' ו'חובת זהירות', שכן מונחים אלה הפכו בידיהלכלי שנועד להצדיק את המוות ואת ההרס שהיא זורעת ברצועה. נוכח כל זאת, בצלם קורא לממשלת ישראל להפסיק לאלתר להפציץ בתים, שכונות ואזורים מיושבים ברצועת עזה".