בירושלים נעצרו 4 פעילים בעת הפגנת סולידריות עם עיסאוויה ליד ביתו של ראש העיר

כ-100 פעילים הפגינו אמש (מוצ"ש) מול ביתו של ראש עיריית ירושלים משה ליאון, במחאה על ההתעמרות המאורגנת של המשטרה בתושבי שכונת עיסאוויה, ועל עצימת העיניים של ראש העירייה שעומד מנגד ומתכחש לחובתו הבסיסית ביותר כאחראי לשלום תושבי העיר. הפעילים, המקיימים מדי שבוע משמרת מחאה במקום מסרו "לכבוד חנוכה הדלקנו שם, ברחוב רמב"ן, חנוכייה של שמונה נרות, למען סיום הכיבוש, ההתעמרות, העלמת העין ושרירות הלב, ולהפסקה מידית של המבצע המשטרתי שמזה חצי שנה גוזל מתושבי וילדי עיסאוויה את הזכות לביטחון ולחיים נורמליים".

במהלך ההפגנה נעצרו ארבעה פעילים, שניים מהם קטינים, ומארגני המחאה מסרו "למרבה הצער, המשטרה הוכיחה שוב שהיא לא גוף שפועל להגן על ביטחון תושבי העיר או על זכותם להפגין. המשטרה הגיבה למחאה באגרסיביות, ועשתה ככל שביכולתה כדי למנוע מהפעילות להפגין". בתום המשמרת ברחוב רמב"ן המפגינים התייצבו במגרש הרוסים ודרשו את שחרור העצורים.

מפגינים מול ביתו של ראש העיר משה ליאון (צילום: פרי ג'רוסלם)

ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפות) שלקח חלק בהפגנה אמש מסר ש"המשטרה מדגימה את כוונותיה ועצרה מפגינים ללא כל סיבה. זו בריונות אנטי דמוקרטית,משטרה בשירות הימין הקיצוני". "הדלקנו חנוכייה מול ביתו של משה ליאון בקריאה להפסקה מיידית של מסכת התעללות המשטרתית המתרחשת בעיסאוויה מדי יום", הוסיף.

יצוין שהשבוע פורסם ב"זו הדרך" המשטרה עושה שימוש בבנייני האוניברסיטה העברית בהר הצופים לפעילות דיכוי של תושביה הפלסטינים בשכונת עיסאוויה. כך חשף ארגון המרצים מן השמאל "אקדמיה לשוויון". בתמונה שצילמו פעילי "אקדמיה לשוויון" נראים בבירור שני שוטרים במדים על גג בניין ע"ש יצחק רבין למדעי היהדות בקמפוס הר הצופים לצד משקפת גדולה ומצלמת וידאו המוצבות על חצובות ומופנות לכיוון מרכז שכונת עיסאוויה השכנה.

בפנייה לראשי האוניברסיטה ציינו ראשי "אקדמיה לשוויון ש"מזה חצי שנה סובלים תושבי ותושבות עיסאוויה בירושלים מאלימות משטרתית בלתי פוסקת, במה שהוא ה'מבצע המשטרתי' הארוך ביותר הזכור בשכונה". משיחות של אנשי "אקדמיה לשוויון" עם תושבי השכונה "אנו למדים על פשיטות של שוטרים חמושים כמעט מדי לילה, חיפושים בבתים, הגבלות תנועה חמורות, חלוקת עשרות דו"חות ביום, מעצר של מאות תושבים, רבים מהם קטינים (רובם ככולם שוחררו מבלי שיוגש נגדם כתב אישום), עשרות פצועים מירי כדורי ספוג ורימוני הלם, והרוג אחד, מוחמד סמיר עביד, מירי אש חיה". עוד הדגישו ש"ככל שמתבהרים הפרטים עולים יותר ויותר סימני שאלה לגבי מהותה ונחיצותה של פעילות המשטרה האינטנסיבית בשכונה".

בעקבות פניית "אקדמיה לשוויון" להנהלת האוניברסיטה העברית לעניין פעילות המשטרה כלפי עיסאוויה בשטח הר הצופים, אישר רקטור האוניברסיטה, פרופ' ברק מדינה, שאכן נערכת פעילות משטרתית בקמפוס, בתיאום עם אגף הביטחון של האוניברסיטה, נועדה לסכל ניסיון ל"פעילות פלילית".

עוד על עיסאוויה בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 8):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/12/G49_2019.pdf