ביקורת קשה של ח"כ חנין על הורדת המסים המתוכננת: נותנים עוד לתאגידים הגדולים

ביקורת קשה מתח אמש (ראשון) ח"כ דב חנין על ההחלטה של ממשלת הימין להוריד את המסים, בעקבות עודפי התקציב הגדולים. לדבריו "נותנים עוד לתאגידים הגדולים". "זה שביבי רוצה להשתמש בעודפי התקציב כדי לתת עוד לחברות הגדולות כבר שמענו. עצוב שגם כחלון, המתפאר בתואר ה"חברתי" מצטרף למהלך של עוד הורדת מיסים לשכבות החזקות בתכנית החדשה שלו שפורסמה בימים האחרונים". 

ח"כ סבור ש"רוב הציבור לא יראה מזה שקל. ובמקום ביטוח סיעודי ממלכתי, במקום העלאת קצבאות הנכות והזקנה, במקום חינוך חינם מגיל 0 ובמקום שיפור המערכות הציבורית עוד נראה קיצוץ רוחבי נוסף בהוצאות האזרחיות. ככה מגדילים פערים. ככה מייצרים עוד דורות של עוני. ככה ממשיכים לשמר אליטה קטנה של הוןשלטון וממשיכים לפרק כאן את כל רשתות הביטחון החברתית".

2017-11-06_210823

כמו באמריקה: שר האוצר האמריקאי סטיב מנוחין ועמיתו הישראלי משה כחלון (צילום: האוצר)

שר האוצר משה כחלון התייחס בסוף השבוע לעודפי הגבייה שהצטברו בקופת המדינה, ואמר "נחזיר את המסים העודפים". כמו כן, שר האוצר כחלון הכריז באוזני מקבילו האמריקאי, סטיב מנוחין, כי ישראל תתאים את עצמה למדיניות שמקדם הנשיא האמריקאי האולטרה ניאוליברלי, דונלד טראמפ, להוריד את מס החברות בארה"ב לרמה של 20%.

באמירה זו משדר כחלון כי הוא מסכים עם ראש הממשלה נתניהו כי עודפי הגביה שנרשמו בחודשים האחרונים צריכים להוביל להורדת מס החברות. יש לציין כי מדובר בהורדה נוספת על זו שתתרחש בינואר הקרוב, כששיעור מס החברות ירד לרמה של 23%, הרמה הנמוכה ביותר אי פעם. זאת לאחר שבשנתיים האחרונות ירד מס החברות בשתי פעימות מ-26.5% ל-24%.

כבר היום חברות רבות במשק הישראלי, ביניהן חברות ההייטק וחברות מייצאות הממוקמות בפריפריה נהנות מהטבות מס מפליגות ומשלמות מס של 4%-12% בלבד במסגרת החוק לעידוד השקעות הון. אם אכן יממש כחלון את הצהרתו ומס החברות בישראל ירד לרמה של 20% מדובר בהפסד הכנסות מוערך של קרוב לשלושה מיליארד שקלים בשנה.