ביער הצבא האדום תתקיים העצרת לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית

פעילי חד"ש ומק"י מרחבי הארץ יציינו מחר (שבת), 74 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית. האירוע לציון הניצחון על הנאצים יתקיים ביער ע"ש הצבא האדום בהרי ירושלים. בשעה 10:30 יתקיים טקס להנחת זרים ליד האנדרטה ולאחר הטקס – פיקניק עממי.

מק"י פרסמה לפני ארבע שנים, במלאות 70 שנה לניצחון, גילוי דעת בו נאמר ש"הניצחון ההיסטורי על גרמניה הנאצית, שהושג ב-9 במאי 1945 הציל את עמי אירופה והעולם וסלל את הדרך לדמוקרטיה ולתמורות חברתיות מתקדמות. ניצחון זה העניק תנופה לתנועת הפועלים ולתנועות לשחרור לאומי והוביל להתמוטטות המערכת הקולוניאלית.

2019-05-10_173940

מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר, נואם בעת הטקס לציון 73 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית שנערך אשתקד ביער ע"ש הצבא האדום בהרי ירושלים (צילום: זו הדרך)

"במלאות 70 שנה לניצחון, מכבדת המפלגה הקומוניסטית הישראלית את זכרם של מיליוני קורבנות הנאציזם והפשיזם, וביניהם27 מיליון אזרחים סובייטיים ושישה מיליון יהודים. מק"י מעלה על נס את גבורתם של הלוחמים בנאצים: של חיילי הצבא הסובייטי וחיילי בעלות הברית; של הפרטיזנים, לוחמי המחתרות האנטיפאשיסטיות ומורדי הגטאות.

"מסירותם והקרבתם העצמית של עמי בריתהמועצות, אשר הגנו על מולדתם, על חירותם ועל המשטר הסוציאליסטי – תרמו תרומה מכרעת להבסת גרמניה הנאצית. הניצחון ההיסטורי של הצבא הסובייטי בסטלינגרד אילץ את הצבאות הפאשיסטיים לסגת ממצרים ומצפון אפריקה, וכך מנע את פלישתם לפלשתינה והציל את עמיה מהשמדה.

"בימינו, נמשך המאבק של כוחות הקדמה והשחרור נגד דיכוי, אפליה, השפלה, גזענות, ניאונאציזם, אנטישמיות, כיבוש ומלחמות. הממשל האמריקאי ובעלי בריתו, לרבות ממשלות ישראל, מנהלים שוב ושוב מלחמות כיבוש, מאיצים את מרוץ החימוש ותומכים בכוחות הריאקציה. במדינות שונות, לרבות באלה שהיו בעבר בהרכב של בריתהמועצות, מרימים ראש כוחות פאשיסטיים וניאונאציים, המנצלים באופן דמגוגי את האבטלה והמצוקה החברתית.

"שלטון הימין בישראל מחריף את ההסתה הלאומנית נגד המיעוט הלאומי הערביהפלסטיני ומאיים לפתוח שוב במלחמה תוקפנית. בשנים האחרונות חוקקה הכנסת חוקים שמטרתם סתימת פיות וצמצום המרחב הדמוקרטי. על הפרק עומדות הצעות חוק אנטידמוקרטיות נוספות, לרבות הצעת חוק הלאום והצעת חוק לביטול זכות השביתה במגזר הציבורי. כיום, אפילו יותר מאשר לפני 70 שנה, גלויה לכל הברירה ההיסטורית בין סוציאליזם, חירות ודמוקרטיה מן הצד האחד, לבין ברבריות והידרדרות לפשיזם מן הצד האחר.

"האחדות היהודיתערבית ושותפות המאבק הן תנאי להצלחת המערכה נגד סכנת הפשיזם ולמען שלום ישראליפלסטיני צודק ויציב, לחירות העמים, לפירוק נשק, לשוויון, לחלוקה צודקת של המשאבים וההכנסות ולהגנת הסביבה. מק"י פעלה ותמשיך לפעול בכל כוחה לגיבוש אחדותם של כוחות הדמוקרטיה והשלום, השוויון והצדק החברתי".