בין הדרה לניצול: כנס של ההסתדרות על נשים ערביות בשוק העבודה

לרגל ה-1 במאי התקיים כנס ארצי של נעמת בחברה הערבית. בכנס נטלו חלק יותר מ-300 נשים מכל רחבי הארץ, וסבבו הדיונים סביב מצבן של הנשים הערביות בשוק התעסוקה, תוך שימת דגש על מציאת פתרונות ושיפור המצב.

2018-05-15_195103

 מייסם ג'לג'ולי, יו"ר סיעת חד"ש בנעמת (צילום: נעמת)

 

דח'יל חאמד, יו"ר האגף לקידום שוויון ויו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות, פתח את דיוני הכנס באומרו כי המסר האוניברסלי של האחד במאי רלוונטי מתמיד כל עוד הניצול, האפליה, חוסר הצדק וחוסר השוויון נמשכים.

סמר סמארה, יו"ר האגף לתעסוקה, לזכויות נשים ולחיים משותפים בנעמת, ומייסם ג'לג'ולי, יו"ר סיעת חד"ש בנעמת ויו"ר מרחב המשולש הדרומי, התמקדו באופנים לייצר שינוי במציאות הקיימת, וסימנו את חשיבות העבודה המאורגנת לשם כך. מוחמד ברכה, יו"ר ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים בישראל, מסר בשמה של ועדת המעקב כי זו מייחסת חשיבות עליונה לקידום מעמד הנשים, מפני שחברה המדירה 50% מחברותיה איננה חברה בריאה.

את ההרצאה המרכזית בכנס העבירה חברת הכנסת ויו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון המגדרי בכנסת, עאידה תומה-סלימאן (חד"ש, הרשימה המשותפת). כיו"ר ועדת בכנסת, הסבירה תומא-סלימאן, על התמודדותה עם מיגור התופעות המדירות נשים, ועל תקציבים רבים המוקצים לשם כך אך לא מיושמים כלל בידי המשרדים הרלוונטיים.

לדברי ח׳יתאם ואקד, יו"ר מרחב נעמת במרכז הגליל, יש להגיר את הלחץ על הממשלה לאכיפת חוקי העבודה; לקיים שולחנות עגולים בהשתתפות נשים עובדות, גורמי ממשלה ונציגי ראשויות מקומיות; להגדיל את היקף הקורסים להעלאת מודעות;  ולהחרים מקומות עבודה הפוגעים בנשים.

הידיעה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב